måndag 11 april 2011

Hallå. Hallå! Var är du?

Vi har en svart katt som vi tog till oss när han enbart var några veckor gammal. Han har blivit stor och mycket nyfiken av sig. Han är samtidigt en liten fegis fast han är nyfiken av sig. Det han inte har sett innan springer han och gömmer sig för. Igår tog vi ut kaninen på tomten. Hon är i sin bur alltså. Sotis såg det och gick runt och tittade och var mycket nyfiken av sig. Han gick inte för nära för det kunde ju vara farligt. Men idag var han lite mer våglig och nyfikenheten fanns kvar.  Han hoppade upp på buren och satte sig.

Sen kunde man ju titta in och se vad det var som sprang där inne i buren med.

Det var en kanin. Han var ju bara tvungen och se efter lite närmare på den.

Jaha. Det är så den ser ut tänkte han. Måste se om jag kan känna på henne.

Men. Hon försvann in någonstans. Får se om hon kommer ut på andra sidan då.

Hallå. Hallå. Var är du?

Han satt där ett bra tag för att se vart hon tog vägen. han förstod inte att det var en vägg förmodligen. Han är så söt ändå den lille svarte (som jag brukar säga)

Det har varit så skönt väder idag. Jag satt i trädgården i bara linnet. Inte så smart kanske med tanke på att man ska vara försiktig nu i början. Men jag kunde inte låta bli. Hampus och Pontus sprang runt och lekte och hade det allmänt roligt. De två första korten är det jag och Hampus. Sen kommer lille Pontus gående.


Hampus strövar omkring i trädgården. Kortet bredvid honom är det faktiskt Hampus som tog. Han är duktig.
Vi cyklade iväg till pappa lite senare och Pontus är en smart kille. Han nådde inte upp till knapparna där man trycker för att komma ut så han hämtade en stol och ställde sig på den. Kortet bredvid honom ser vi Benjamin.


Här sitter Hampus och Pontus i cykelkärran. Pontus tycker det tar lång tid att vänta in Beatrice. Stéphanie hämtade henne i kyrkan och skulle ta henne till skolan där vi väntade. Benjamin var ju kvar på fritids där under tiden som Beatrice var i kyrkan. Men Pontus blev glad igen rätt så fort. Det brukar inte vara så länge när han är smått sur.

Vi cyklade hem och jag fixade middag nästan direkt. Pannbiff med kokt potatis och gräddsås. Mums var det. Barnen åt som bara den. de tycker om min mat och det är ju tur. Tänk om de inte hade gjort det och känt sig tvingade att äta den. Stackars barn isf. Jag åt själv med god aptit. Det var ett tag sedan vi hade den sortens middag hemma.

Nu är det kväll och jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Blir kanske en tidig säng, eller så sitter jag här en stund. Hur som helst så önskar jag er alla en trevlig kväll. Kram på er.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

  1. Vilka roliga bilder på katten :)
    Nu är de för underbart väder så man vill ju inte gå in, men det blir väl bakslag på detta snart.

    Kramis Anna

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...