måndag 4 april 2011

Min dag idag

Tillbaka sakta men säkert. Ibland har man mer omkring sig än vad man vill och orkar med. Det finns mycket här i livet som jag klarar av, men när man kommer till lögner då ser jag rött. Det är något av det värsta jag vet faktiskt. När man får en lögn serverad i ansiktet och sedan sanningen uppdagas då sjunker jag. Allt man har trott på får sig en törn och man vet inte om man vågar lita och tro igen. Det är fruktansvärda känslor som man får i de ögonblicken. Sanningen är absolut det viktigaste som finns oavsett vem den är emellan!

Nu är jag tillbaka som sagt men det blir i min takt. Känner mig rätt bra nu faktiskt. Barnen är lagda och jag sitter här själv och bara njuter av lugnet. Pontus hade jag hemma från dagis igen. Han hade en sådan förfärlig hosta och han är lös i sin lilla mage. Idag har det varit rätt så bra men i natt var det otroligt hostigt. Får se hur han är i natt. Han har ingen feber iaf och han är rätt så pigg ändå. Här ligger han och myser framför tv:n.


Jag har fått lite gjort idag ändå fast jag haft Pontusen hemma. Jag har bakat två grekiska bondbröd samt 16 st focaccia rutor. De blev väldigt fina. Min svärmor kom på en kopp kaffe och fick en focaccia serverad när hon kom hit idag.


Hon var så snäll och hämtade Hampus på dagis. Fredrik jobbade och så slapp jag ta ut Pontus. Det har varit fint väder idag så jag hade gärna gått ut, men det är detta växlande väder som jag tror Pontus har råkat ut för. Ena dagen är det varmt och nästa svinkallt.

Jag skulle ha vikt tvätt idag men det blev inte av. När jag hade bakat och dammsugat av hallen, köket och vardagsrummet så låg jag och mös med Pontus faktiskt. Det är ingen som tar tvätten ifrån mig ändå så den finns alla gånger kvar i morgon. Jag väntar in Fredrik snart. Tror jag iaf. Han är på övning idag och har varit borta några timmar nu. Han hann bara hem om och äta middag sen försvann han igen. Samma visa blir det i morgon.

Nej nu ska jag upp och ta en varm dusch och sen blir det nog sängen för mig. Ska kanske fortsätta att läsa i min bok. Haft ett uppehåll med den nu. Ha en fin kväll!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...