fredag 15 april 2011

Ny döpta tvillingar

Prinsessan Mary och kronprins Frederik har döpt sina tvillingar. De fick namnen Vincent Frederik Minik Alexander och Josephine Sophia Ivalo Mathilda. Tilltalsnamnen blev Vincent och Josephine. Grattis till alla inblandade :-D


Dop är så vackert tyckte jag. Jag vet när jag fick mina tvillingar och jag visste inte hur jag skulle lösa det här med dopklänningen. Jag har en dopklänning som alla mina barn har blivit döpt i och jag ville ju att även tvillingarna skulle döpas i den klänningen. Jag pratade med prästen och sa att jag vill ha samma klänning på tvillingarna då de skulle döpas och det var inge problem. Jag visste inte hur jag skulle lösa det bara.

Jag lånade en dopklänning av en kompis så båda twinsen hade dopklänning. När det första barnet blev döpt i min dopklänning så bytte vi klänningar på barnen så den som inte blivit döpt fick min klänning på sig. Det gick smidigt att byta och jag gjorde det under tiden prästen pratade på. Jag stod kvar på samma plats och jag tror inte att det märktes så mycket. Det huvudsakliga var att mina tvillingar blev döpta i samma klänning som mina övriga barn.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...