måndag 25 april 2011

Varit borta hela dagen

Vilken dag det har varit idag. Det har varit en skön dag. Precis en sådan dag som jag behövde. Vi låg i morse tills vi gick upp (logiskt ;-), vi gjorde oss i ordning och åkte sedan iväg med bilen som styrde sin nos mot Västervik. Det var något om lok som Fredrik ville se och jag såg bara möjligheten att få komma iväg en stund och lägga allt på hatthyllan för en dag.

Vi åt frukost på vägen vilket gick bra. Vädret var underbart, men det var något varmt att sitta i bilen, men jag klagar inte. Det var skönt. Fotona undertill är tagna på vägen till Västervik. Bilden längst upp till höger är det någon som slängt något klädesplagg. Något onödigt tycker jag.


När vi kom fram så fanns det en massa tåg som de har förvarat sen flera år tillbaka. Något var från 1800-talet och det fungerade än idag. Det var intressant att se och gå in och titta i dom loken. De hade en rundvandring där och en kille pratade om loken. Vi fick åka i ett lok och de små pojkarna, Hampus och Pontus körde. De andra ville inte. Sen blev det lite fika.

De fyra bilderna här ovanför så kör pojkarna loket med hjälp av pappa och killen som har hand om det. bilderna undertill så är vi på väg till fikabordet, vilket barnen längtade till. Ja även jag för de serverade kaffe ;-) och det vill man ju inte missa.

När allt var klart hade det gått flera timmar, men det kändes inte som timmar. Vi gick mot bilen och jag kunde inte låta bli att fota ner mot hamnen.

 När vi körde hem så stack vi inom Lidl och Ö&B och handlade lite. När vi var på väg mot affärerna så körde vi förbi en kyrka som stod ut med vägen. Jag kunde inte låta bli att ta ett kort på den. Jag tyckte den var stor och fin.


Sen stannade vi till vid Sibylla och åt hamburgare. Stéphanie träffade sin kompis förresten i Västervik. Hon bor där och de träffas inte så ofta men de har kontakt via datorn.



Det har varit en mycket trevlig dag, men nu känner man sig lite trött. I morgon ska min dotter på syn undersökning i Kalmar och sedan ska vi på möte på eftermiddagen. På kvällen ska alla barnen till tandläkaren. Ja vi har och göra i morgon med :-D

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...