onsdag 7 september 2011

Det borde finnas lag på hur IQ-befriad man får lov att vara!

Helt otroligt. Min syster blev bestulen på sina saker i hemmet av en som hon trodde var en vän. Det visade sig dock att det inte var det för denna person hade tagit hennes nyckel och sedan gått till hennes lägenhet när hon gick till jobbet och länsade nästen hennes hem på de saker som var värda pengar. Så som tv, dator, videokamera och sparpengar. Det var lite mer smått och gott som åkte ner i påslakanet som personen använde.

Personen fick sitt straff men har nu kommit ut ur fängelset och försöker numera kontakta min syster igen. Personen använder sig av en före detta vän till min syster och de låter inte min syster vara ifred. Något irriterad så skrev jag ett mail till före detta vännen och förklarade för henne att min syster inte ville ha med henne att göra utan att hon skulle sluta trakassera min syster. Denna före detta vän ville att dennes vän som är samma person som stal min systers saker i hennes lägenhet ska få tillbaka sina pengar som min syster var skyldig honom.

Det är där rubriken kommer in. Hon är inte skyldig honom några pengar, Det var rätten som kom fram till att han skulle ersätta henne för de sakerna han stal och hade sålt vidare. Hur dum får man vara?

Denna före detta vän har barn och familj och jag förstår inte hur hon tänker. Om hon tänker överhuvudtaget. För denna vän hon har har faktiskt brutit mot lagen flera gånger och det är inte första gången som han har åkt fast. Varför stötta honom till att göra fler brott?

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

3 kommentarer:

  1. Det finns folk till allt, men det var nog bland det mest korkade jag hört faktiskt...

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  2. Jovisst finns det det, men detta är höjden tror jag.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Men fy vilka nedriga människor det finns. Höjden av fräckhet ju..
    Hoppas människan slutar snart och låter din syster vara ifred.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...