fredag 9 september 2011

Någonstans är det fel

Citat Aftonbladet: Socialtjänsten såg till att de unga föräldrarna hade daglig hjälp med sina nyfödda tvillingflickor. Ändå märkte ingen något. En flicka är nu avliden – den andra vårdas för allvarliga skador.

Hur är det bara möjligt? Detta föräldrapar bodde i ett familjehem och hade tillsyn men ingen märkte att tvillingflickorna blev misshandlad. Den ena så svårt att hon avled och den andra vårdas idag för allvarliga skador. Socialtjänsten borde ha sett något om de hade gjort sitt jobb tillräckligt. Det är min spontana tanke.

Om socialtjänsten hade gjort sitt jobb och haft den tillsyn som de borde ha haft så skulle detta aldrig ha hänt. Det säger ju sig själv. Om en av föräldrarna misshandlar sina barn så svårt så att den ena dör och den andra får allvarliga skador så borde det på något sätt visat sig på flickornas små kroppar. å något sätt kan jag ju tycka.

Om denna pappa nu är skyldig vilket han inte är förrän motsatsen har bevisat så hoppas jag att han får ett väldigt långt straff. En sådan människa borde inte få lov att sätta barn till världen först och främst och sedan skulle de kunna låsa in han och slänga bort nyckeln.  Barnmisshandlare står inte i hög kurs i mina ögon. De är inte ens värda att trampas på!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...