torsdag 9 februari 2012

Blandade känslor

Jag skulle åkt på möte idag, men det blev att vända i Nybro. När jag kom till Kalmars station så var tåget inställt och det blev en ersättningsbuss till Nybro. Där skulle jag sedan få ta tåget till Hässleholm och sedan därifrån vidare till Kristianstad. Väl i Nybro så hade tåget gått 10 minuter innan bussen kom fram. Nästa tåg kom inte förrän 14:15 och mötet jag skulle på började kl 14:30. Inte så mycket lönt med andra ord. Det blev att sätta sig på samma buss igen och åka tillbaka till Kalmar.

Min svärmor hämtade barnen på dagis och fritids. Tack Iris. Du är guld värd. Det är så skönt och kunna få den hjälpen när man så väl behöver den. Speciellt idag med när dagis ringer och säger att Hampus hade fått feber. Allt ska komma på en och samma dag Nu kunde svärmor hämta barnen tack och lov.

Hon hade kvar barnen tills jag och Fredrik åkte ut för att hämta dom. Hon bjöd på goda kroppkakor och trevligt sällskap. Fredriks kusiner var på plats och det var roligt att få träffa dom och få krama om dom. De har gått igenom samma sak som jag gjorde när pappa låg och var sjuk. Men pappa låg inte lika länge som deras mamma.

Jag kände inte deras mamma så väl men jag träffade henne flera gånger under dessa 7 åren och hon var en mycket trevlig person som var värdig ett bättre slut än vad hon fick. Speciellt fler år var hon värd att få. Det är sorgligt och jag känner verkligen med dessa systrar. När jag fick veta att hon hade gått bort så högg det till i mitt hjärta och jag tänkte tillbaka på tiden jag hade med min pappa. Det är en händelse man kunde relatera till och det var tungt. Jag vet precis vad dom går igenom och jag är glad att dessa syskon har varandra. Jag var ensam här hemma.

Visst har jag syskon som står mig nära men jag stod helt ensam med både praktiska saker och allt som skulle ordnas efter pappas död. Min lillebror kom sedan och hjälpte mig att tömma pappas rum. Jag var ensam med min pappa de sista 32 timmarna i pappas liv och jag är enormt tacksam över att jag fick dom timmarna. Det är timmar som kommer att följa mig genom alla mina år framöver i både sorg och lycka. Jag fanns där för pappa och jag vet att pappa kände sig trygg. Till och med i själva dödsögonblicket kände pappa sig trygg.

Oj då. Nu flög tankarna iväg ännu en gång. Det blir så ibland när man bara skriver ner det man tänker på för stunden. Jag hade i alla fall en mycket trevlig kväll. Barnen ligger nu och jag funderar på att ta mig till sängen jag med om en stund och se en film. Det är skönt att släppa tankarna innan man ska lägga sig. Ändå så vet jag att det sista jag tänker på innan jag släcker mina blå ögon är min älskade pappa. Det är bara så. Det har varit så sedan jag fick veta om pappas diagnos och sedan sen pappa dog och efter begravning och allt annat. Förmodligen så kommer det vara så ett bra tag framöver med.




Ha en fin kväll och sköt om er! Man vet aldrig vad morgondagen har att erbjuda.

Intressant?

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt att du inte kom fram till mötet, konstigt att dom inte sammarbetar så tåget hade kunnat vänta in bussen.

    Mums med kroppkakor!

    Ha en eb fin dag.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...