söndag 12 februari 2012

Dagens bloggtema: Gäng

Livsturisten har olika bloggtema varje dag. Det är faktiskt roligt och det får en att börja tänka på något som man inte hade en tanke på tidigare. Vill ni hänga på dagsbloggandet så gör gärna det. Man behöver inte vara med på alla om man inte vill vara det. Vill man bara vara med på vissa teman så är man det. Jag tycker det är intressant med teman för man får fram så olika åsikter om en och samma sak och det är faktiskt kul. Sedan lär man känna bloggaren lite mer oxå.

Dagens tema är Gäng. 

När jag hör det ordet så tänker jag direkt tillbaka till den tiden då jag bodde i Eslöv. Där fanns det olika gäng och det var inga trevliga sådana. Det fanns speciellt ett gäng som gjorde en massa skit för nästan alla som bodde på området. De sparkade in dörrar, slängde ägg på hyresgästernas fönster, de stal och gjorde inbrott och de slogs. Inte bara med andra på området utan även mot andra gäng medlemmar. De beställde plats och tid och så träffades dom där och slog ner varandra med påkar och järnrör. 

Jag förstod inte då och jag gör det fortfarande inte vad nöjet skulle vara i det. Jag förstår ju att mycket handlar om makt och status men dessa medlemmar i dessa gäng var inte så gamla. EN del var under 10 år och några var över 18. Sedan var det spridda åldrar där emellan. Var fanns föräldrarna till dessa 10-åringar till exempel? De kunde vara ute långt efter klockan 10 på kvällen och inga föräldrar syntes så långt ögat kunde nå. 

Jag har stor respekt för gäng. Det räcker att jag ser några stycken ungdomar på en och samma plats så tycker jag att det börjar bli obehagligt. Jag förstår att det är på grund av allt man har sett tidigare i livet men jag hade önskat att det var annorlunda. Tyvärr så blir det ju som så att man tar många över en och samma kam fast man inte borde göra det. Det finns ju gäng som inte sysslar med skit, men de får sällan någon chans att visa deras rätta jag. 

Jag tycker inte om gäng och det är helt på grund av rädsla för dom och ingenting annat. 

Intressant?

2 kommentarer:

  1. Vad trist att det ska var gäng som bråkar.

    SvaraRadera
  2. Jag kan också tycka det är obehagligt att gå förbi eller möta ett gäng.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...