söndag 19 februari 2012

Dålig förlorare?

Andreas Johnsson fick gå till andra chansen och han blev rätt så sur på Ranelid som gick raka vägen till Globen. Varför det? Ja han trodde förmodligen att det var han själv som skulle gå till Globen. Han såg lite besviken ut när han förstod att han bara fick en andra chans. Han hade tydligen räckt finger när Ranelid gick vidare till Globen. Vad moget! Själv var hans egen låt så lik en annan låt som redan finns på marknaden.

Jag har ju svårt att förstå själv hur Ranelid kunde gå vidare men samtidigt så förstår jag det iaf. Jag vet att det låter som jag är kluven och det är väl så. Jag tror faktiskt att hans låt är en sådan låt som kommer att spelas en hel del och jag tror även att man kommer gunga i takt med den.  Jag tror till och med att det kan vara så att man kommer heja på den. Bara just för att den fick så mycket dålig kritik innan den ens kom ut till svenska folket. Ranelid hade festat till det ordentligt och då menar jag inte med sprit utan han hade roligt på efterfesten och det tycker jag att han skulle ha. Han gjorde ett bra jobb. Utom när hans bil sågs på en handikapps parkeringsplats. Det var kanske inte så smart.

Ja vi får väl se hur det blir i den stora finalen.

Från det ena till det andra. Jag har städat som bara den idag. Nästan hela övervåningen har blivit storstädat och det var inte bara rummen som blev storstädade. Jag städade bort mitt visa kort med. Jag hade lagt det i min tröja som har fickor. Jag städade på och när det var klart så skulle vi åka till kyrkogården och tända ett ljus och lägga rosor och sedan skulle vi handla.

Jag tar på mig min tröja som jag hade lagt av mig under städandets gång men där fanns inget kort. Jag har gått igenom alla rummen igen och jag har gått igenom alla kläder som jag har vikt och lagt in i skåpet. Jag hittar inte kortet. Jag fattar inte vart det har landat någonstans för jag hade det i min tröja hela tiden och den lade jag av mig när jag började och städa. Sen tog jag tröjan och tog den på mig och då var kortet borta.

Det ligger ju här hemma någonstans men jag kan inte förstå var. Ja jag har städat som bara den idag och vikt tvätt. Varit på kyrkogården och sedan lagat mat som vi har ätit- Sedan for jag iväg på ett möte som handlade om Robins konfirmationsläger. Dagen har verkligen gått fort idag.

Vad har ni själva hittat på med då?

Intressant?

2 kommentarer:

  1. Jag fattar inte det där att saker bara försvinner ungefär som min sticka. Helt borta och inte har den velat komma tillbaka heller. Men jag hoppas du har bättre tur med ditt kort.

    Skönt i alla fall att veta att du har det hemma så du inte tappat det ute, men vad hjälper det när du behöver det.
    Hoppas du hittat kortet när du läser detta.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja jag fattar inte vart sakerna tar vägen. De bara försvinner. Tyvärr har jag inte hittat det än. Det blir att leta igen i morgon.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...