onsdag 8 februari 2012

En kväll i Phuket

Sitter här och är förkyld och trött. Känner mig lite tjock i halsen. Det får bli halstabletter idag. Ikväll blir det bio om allt vill sig väl. Det blir jag och Fredrik. Hade tänkt att ta med min äldsta dotter men hon hade tänkt och fråga om hon fick gå med sina kompisar och det fick hon naturligtvis. Vi kommer sitta på samma biograf men på olika platser ;-)  Filmen vi ska se är En kväll i Phuket. Någon som har sett den? Är den bra?

Alla är iväg annars här. Barnen är i skola och på dagis och Fredrik jobbar. Jag funderar på om jag ska ut och ta en långpromenad eller om jag ska slänga mig under täcket. Jag har sovit som en stock i natt men ändå så är jag så trött. Kan det vara förkylning i kroppen?

Pappa dog ju förra året och gravstenen som jag beställde kom tidigare än vad som var sagt. Den kom i december förra året fast den inte skulle komma förrän i april-maj i år. Något chockad blev jag när jag såg stenen på plats men den var jättefin. Frågan var bara hur jag skulle få ihop pengar till stenen på 10 dagar. Det var ju inte planerat förrän i april-maj som sagt.

Jag ringde Fonus och sa som det var att pappa inte hade egna medel att kunna betala en gravsten för utan det fick vi barn göra. Ja...NÅGRA av barnen. Alla ville inte vara med och betala men det blev 4 stycken iaf. Vi fick uppskov till slutet av februari vilket jag sa att det räckte. Då hade vi fyra syskon tid att få ihop pengar till gravstenen.

Tack Peter, Peter och Diana för att ni ställde upp för pappa. Det värmer mitt hjärta att se att pappa hade barn som respekterade honom och älskade honom. 

Det känns skönt nu när allt är över. Nu kan pappa få vila i frid och få den lugn och ro som han verkligen är värd att få. Jag ska dit till helgen igen och tända ett ljus. Att sätta en blomma är inte lönt för allt är fruset där uppe och jag får inte ner några vaser i marken samt så har de andra som stått där frusit till is. Men ett ljus ska han få, vilket han får varje vecka.  Det blir bättre till våren då vi kan göra en liten rabatt vid gravstenen och sätta blommor som står sig lite. Ska även köpa en riktig vas som klarar vinter och köld.

Ha en fin dag

Sätter in ett kort på Sotis. Han myser ordentligt. 


Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...