fredag 24 februari 2012

En liten Estelle

En liten flicka har blivit vår med hela svenska folket och flickan är inte ens en dag gammal. Estelle Silvia Ewa Mary ska vår nya tronarvinge heta. Herman Lindqvist tycker att namnet är olämpligt för han tycker att det låter som ett nattklubbsnamn. Jag tycker att det är lite väl att ta i, men det fanns ju dom som tyckte att namnet lät som ett chipsmärke???!!! Först rynkade jag på pannan åt namnet Estelle men det var inte för att jag tyckte det var fult utan för att vår kronprinsessa och hennes make Daniel vågade ta ett eget namn som inte står för hela kungariket.

Estelle låter mycket fint tycker jag. Det är ovanligt och vackert faktiskt. Tänk flickan om 20 år och hon sitter på samma plats som vår kronprinsessa gjorde i samma ålder. Då heter flickan Estelle. Ett modernt namn. Jag är glad att det inte blev Ingrid, Astrid eller Alice. Inte för jag tycker att de namnen är fula utan just för att det är typiskt namn som en av kunglig börd bär.

Hon blev hertiginna över Östergötland. Vad innebär det att vara hertiginna egentligen? Någon som vet?

Ja det kommer skrivas mycket om denna lilla parvel som egentligen är som vilket barn som helst men ändå inte.

Idag har vi varit på möte nästan hela dagen. Dagen gick fort iaf. Ska snart natta kudden för det kommer en dag i morgon med.

Ha en fortsatt fin kväll.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...