lördag 4 februari 2012

Kort om kvällens melodifestival

Kvällens startfält:


01. Sean Banan - "Sean Den Förste Banan"
02. Abalone Dots - "På väg"
03. The Moniker - "I Want To Be Chris Isaak ..."
04. Afro-Dite - "The Boy Can Dance"
05. Dead by April - "Mystery"
06. Marie Serneholt - "Salt And Pepper"
07. Thorsten Flinck & Rev... - "Jag reser mig igen"
08. Loreen - "Euphoria"

Det var dags för melodifestivalen och först ut var Sean Banan. Min första fråga var när jag fick höra den var: Hur dåliga var de andra låtarna som inte kom med egentligen? Men den låten som Sean sjöng blir förmodligen sommarens plåga. Abalone sjöng iaf en svensk melodi även dom men det räckte inte för att den skulle få mitt intresse. Den var bland de sämsta i kväll.

The Moniker var en av de bästa i kväll faktiskt. Jag gillar hans röst. Afro-dite tillhörde oxå den bästa skaran. Dead by april tyckte jag var bra tills den ena killen skrålade till och förstörde stycken han sjöng. Marie Serneholt hade en typisk låt som kommer sitta i huvudet och komma fram med en nynnande ton. Tyvärr kommer den nog vara en sådan låt som man går och nynnar på utan att man egentligen vill.

Thorsten Flinck var nog kvällens skämt tror jag. Loreen var en av dom som hade den finaste rösten och det var henne jag höll på. The Moniker ville jag skulle få en andra chans. Han kom dock inte ens med bland dom fem. Men det gjorde Sean Banan och Thorsten Flinck och hur i hela världen kunde de göra det? Visst. Jag ska erkänna att ju mer jag hör på Sean Banans låt så sitter jag och diggar till låten men Thorsten Flinck!

Loreen gick iaf vidare direkt till finalen och det var det jag hade hoppats på.  Den som skulle gå vidare till andra chansen tyckte jag skulle bli afro-dite men de åkte ut. Dead by april tog dom och det förstod jag inte alls.

Den bästa programledaren i kväll tyckte jag Helena Bergström var.

Ikväll var de flesta klädda rätt så bra. i aftonbladet har de visat upp bilder på artister som inte hade så mycket kläder på sig, men jag tyckte inte att det var så farligt ändå.

Kikkis krönika
Festbilder

Till Globen: Loreen och Dead By April
Andra chansen Sean Banan och Thorsten Flinck

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...