måndag 20 februari 2012

Vilket jippo

Jag har städat som en galning idag. Hela nedervåningen har jag dammsugit och torkat golv. All tvätt är samlad och hela övervåningen är undanplockad. Ja inte själva övervåningen men sakerna ;-) Skönt och fått det gjort. Jag hade Benjamin och Stéphanie till hjälp. De var jätteduktiga.

Mitt socker sjönk idag, bara så där. Men det kan bero på att städning kanske. Jag fick ta något och stoppa i magen men det var lite darrigt. Jag hade svårt att hålla händerna i styr och hela jag var skakig. Men det gick bra.

Idag var nästan hela familjen på bio här i stan. André var den enda som inte var med men jag tror inte att han hade tyckte filmen var så rolig. Det var Mästerkatten i stövlar. Barnen tyckte den var jättebra, själv tyckte jag den var helt ok faktiskt. Jag skrattade på några ställen faktiskt.

Min dotters vän och hennes mamma kom med hem på en kopp kaffe. Det var mycket trevligt. Vi kom in på arbete och barn. Jag kom att tänka på en pojke som jag passade mycket när jag själv var barn. man tänkte på hur olika det är idag mot då.

Jag var ca 10 år när jag "lånade" grannens pojke. Han var runt året och jag fick ta med honom till lekplatsen. Två av mina tjejkompisar lånade också ett barn av någon granne och sedan gick vi med dom till lekplatsen. Mina kompisar var avundsjuka på barnet som jag hade för han var så snäll. Han satt där man satte honom medan deras barn sprang runt.

Min lille kille hette Mikael och han var så söt. Han hade ljust hår och lite långt faktiskt. Han hade ner till axlarna och jag sprang alltid runt på honom. Så mycket så att mamma och pappa brukade säga att det var min son :-) Jag brukade sätta upp hans hår i tofsar. Jag tror inte att han hade tyckte det var så roligt idag hahaha....men söt var han.

Jag tänker på honom ibland och undrar vad som blev av honom. Han är ju vuxen idag. 30 år gammal. Det hade varit roligt och få veta vad han sysslar med idag.

Vi kom även in på melodifestivalen vännen och jag. Det stormas kommentarer om Ranelids insats i melodifestivalen. Först tyckte jag att han inte hade där och göra men idag så tycker jag annorlunda. Speciellt efter att ha läst hatiska kommentarer från kända artister. En del av dom tycker att det är ett rent jippo. Det kanske det är men det är ju mestadels dom själva som har skapat det tycker jag.

Många av dom tycker inte att han har där att göra. Varför? Är dom så mycket bättre själva då? Är det bara för att de har artist som yrke? Det finns en del i artistvärlden som jag tycker inte har där att göra men jag är tvungen att acceptera att de tycker att de gör det. Jag skapar inget jippo för det.

Hela melodifestivalen är ju inte som den har varit och jag anser att det är ett rent jippo oavsett vem som medverkar i programmet. Det värsta jag vet är en artist som tror att de är bättre än andra och de som dömer andra. De har inget på scenen att göra.

Nu ska jag se Big Brother och irritera mig lite ;-) Ha en fin kväll.

Intressant?

1 kommentar:

  1. Kikar in såhär mitt i natten..
    Min jäkla förkylning håller mig vaken!!
    Hoppas ni har ett mysigt lov!
    Kram Johanna, Villa Svea

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...