söndag 4 mars 2012

Så fin så att man speglar sig

Vilken dag det har varit idag. Den bärjade med att jag gick till kyrkan och tittade på min dotter när hon dansade och sjöng. Hon var superduktig. Ja det var alla som var i gruppen. Vi gick hem och barnen var ute i det fina vädret. Själv tvättade jag och sedan tog jag en tur med dammsugaren.

Sedan åkte vi iväg till pappas grav och satte tulpaner och en röd ros samt tände ljus. Det var så fint där nu när snön var borta. Jag torkade av hans gravsten och den var så blank och fin så att man själv speglades i den när jag skulle fota. Tvillingarna var på vars en sida av stenen så jag tog ett foto på dom.



Vi åkte och handlade på Netto i stan. Jag fick bara hälften av varorna som jag skulle ha. Tacos var det bestämt att vi skulle ha till mat så jag och Robin går in och handlar på Netto. Grönsakerna fanns det inte så mycket av egentligen. Jo tomater men de var inte så roliga att ens titta på.


Dom såg inte så aptitliga ut så när jag stötte på en anställd i butiken så sa jag att tomaterna ser inte så fräscha ut. Jag blev något förvånad och smått chockad när hon säger lugnt: Nej jag vet.

Jag såg ut som ett frågetecken tror jag och hakan hängde nog en del för jag kunde inte förstå att personal som vet att det ligger mat framme som inte är ätliga och låter de ligga kvar. Är det verkligen så svårt att ta bort tomaterna från hyllan? Det fanns enstaka tomater kvar som såg fina ut men vem vill ha dom när de har legat bland andra tomater som inte är ätliga?

Jag tror inte jag kommer handla tomater där mer faktiskt. Det blev en tur till Hemköp med. Där brukar de sälja gammal mat i och för sig men jag kollar datumen numera där.

Barnen har duschat och ligger just nu i sängen. Själv ska jag snart se Big Brother. Ha en fin kväll och sköt om er.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...