torsdag 12 april 2012

Kräksjuka barn

Så skönt att det gick bra för den lilla nyfödda flickan. Hon dödsförklarades av tre läkare och när mamman ville se henne en sista gång så skrek flickan. Tänk om mamman inte hade velat se flickan en sista gång. Då hade hon blivit levande begravd. Fy vilken hemsk tanke.

Läs mer här om flickan.

Det är nästan man får en ångest attack faktiskt. Jag vill inte ens tänka tanken på hur det skulle kännas. Jag försår att mamman är lycklig men det måste ändå på något sätt vara en hemsk upplevelse. Man tror att barnet är död och sedan skriker barnet. En härlig känsla, men sedan måste ändå tankarna komma. Tyvärr så har vi människor några ord som ger en ångest. Det är när, hur, var och om. Just OM är ju ett ord som man använder sig av mycket och det lilla ordet på två bokstäver är egentligen ett stort ord. Det ger så mycket! Om inte det här OM:et fanns så hade livet varit mycket enklare. Vem kom på det ordet egentligen? Jag vill ha ett snack med den personen!

Idag har jag 3 kräkbarn hemma. Det började i går kväll. Min tvilling flicka Beatrice kom o sa att hon inte skulle äta godis och glass mer för hon åt det innan och hon fick en konstig eftersmak sa hon. Något förvånad blev jag för har vi en godisgris i familjen så är hon en av dom. Sedan blev det kväll och det var dags att lägga sig. Hon sa hon hade lite ont i magen o jag sa att hon fick gå på toaletten.

Det hjälpte inte och hon gick ner, men hann inte så långt utan hon kräkte i köket. Sedan var det sängens tur och jag lade en varm handduk på hennes mage. Det tyckte hon var skönt. Sedan somnade hon. Jag gick ner och lade mig och Pontus låg bredvid mig. Allt var frid och fröjd tills han satte sig upp och hulkade. Det var bara att ta ungen över sängen innan det hamnade i sängen. Hela golvet blev mindre trevligt. När han var klar så somnade han igen.

I morse så skulle min tvilling pojke Benjamin gå till fritids. allt var frid och fröjd tills Beatrice sa att Benjamin kräkte på toaletten. Vara så där kom det. Så nu fick han vara hemma. Det har varit lugnt än så länge men jag har en massa tvätt sedan igår. Så det är vad jag håller på med just nu.

Vad ska ni hitta på med då?

Intressant?

1 kommentar:

  1. Så fruktansvärt med flickan, hur kunde dom dödsförklara henne? Verkligen tur att mamman ville se flickan.
    Jobbigt med magsjuka, hoppas du klarar dig!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...