fredag 27 april 2012

Påta i jorden

Igår köpte vi ett körsbärsträd och en fuchsia som jag ska sätta i dag. Jag ska till och med ut och rensa i mina rabatter. Det är längesedan jag gjorde det. Jag har inga gröna fingrar som min pappa hade men jag har gett mig katten på att nu ska jag försöka och få ordning och fint på tomten och då måste jag ju vara ute och påta i jorden. Det är ju roligt när man väl gör det men jag kan ju ingenting, men man lär sig väl.

Jag bakade med igår. Det är inte klokt. Det är så sällan det händer så jag vet inte när jag gjorde det sist. Men det var skoj. Nu har vi 14 sockerkakor. Inte illa det inte.

Vädret ute är inte det bästa men det regnar inte i alla fall. Jag hade tänkt och tvätta och hänga ut den i solen men jag vet inte om jag vågar det. Häromdagen var det så fint så jag hängde ut tvätt. På kvällen så var det plagg som fortfarande var lite fuktiga på sina ställen så jag tänkte att de kan hänga till morgondagen. Naturligtvis så hade det öst ner under natten och det slutade med att tvätten fick hänga där i två dagar. 

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och sedan ska jag ut och rensa ogräs och sätta ett träd och en blomma. Ha det gott!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...