söndag 8 juli 2012

Ett år har gått

Idag tog vi oss en tur till Böda då de hade marknad där. Det var riktigt trevligt. Det mest trevliga var att det fläktade där för det har verkligen varit varmt här (jag klagar inte). Jag köpte godis remmar i olika smaker. Alla valde vars en rem och Stéphanie valde smaken svart vinbär. Jag blev lite förvånad över att den remmen var blå!


Jag tyckte det var skönt och bara gå där och njuta av det fina vädret och av ledigheten. Vi hade barnen med oss och det var hur skönt som helst.


Sedan åkte vi till Kalmar och hämtade upp min lilla syster. Hon ska vara här några veckor nu. Det ska bli roligt. Får hoppas på fint väder nu så vi kan gå till stranden med barnen. Jag ska även gå upp till pappas grav i dagarna. Ska vattna lite och rensa bort ogräs.

Idag för 1 år sedan så ringde läkaren till mig och bekräftade det som jag hade misstänkt. Pappa hade cancer och det fanns inget att göra. Det var tungt att bära det utan att prata med någon. Jag hade Fredrik och det är jag glad för. Man höll på att spricka själv kändes det som.

Det var mycket som skulle planeras och framför allt så skulle det planeras hur pappas sista tid skulle se ut. Pappa och jag hade faktiskt pratat om detta tidigare så jag visste hur pappa skulle ha det så det underlättade mycket, men det avr extremt jobbigt att planera pappas dödsdag när han ännu fann sig i livet.

Ett års dagen närmar sig och det känns i magen. Året har gått otroligt fort samtidigt som det känns som att det var längesedan han dog. Han är fruktansvärt saknad oavsett tiden.

Nu bär det av till sängen. Det kommer en dag i morgon med. God natt och sov gott.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...