onsdag 11 juli 2012

Skydd av brottsling

Citat Wikipedia: Brottet kan bestå i att man hjälper den som begått ett brott undkomma eller genom att undanröja bevis. Straffet är böter eller fängelse i högst ett år.

Intressant faktiskt. Det finns många som begår brott utan att ens tänka på det. Det räcker med att en person är efterlyst och har gått över lagen och som sedan får sovplats hos en kompis som faktiskt vet om att personen har gjort orätt för sig. Den snälla kompisen kan få ett hårt straff.

*******************************************************************

Idag har jag varit lite si så där. Jag har varit trött och orkeslös, men det är inte så konstigt. Livet lever sitt liv och jag kan inget göra åt det. Ska snart gå och lägga mig och jag hoppas på att få vakna upp till sol i morgon. Då blir det stranden. Skulle gått till stranden idag men det var inte så fint idag. Det har regnat i omgångar.

Det är underhållning i stan med. Arvingarna skulle visst uppträda i stan men jag var inte intresserad av att gå ner och kolla på dom. Det är gratis men det var inget som lockade iaf.

Nu blir det nog sängen med en film på schemat. Det är vad jag känner för iaf. Ha en fin kväll!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...