onsdag 29 augusti 2012

Fraser på facebook

De som har facebook vet ju att man kan gilla inlägg. Antingen så tycker man att det är bra det som har skrivit eller så gillar man det bara. Några på facebook skriver ut sina små meddelande och dennes vänner gillar eller skriver små hjärtliga fraser.

Jag har inte tänkt så mycket på dessa gilla knappar faktiskt. Jag gillar själv men ibland glömmer jag bort att trycka på den eller så vet jag inte vad jag ska skriva som kommentar. Då låter jag bli i stället. Jag irriterar mig inte på andras gillande eller på andras fraser iaf. Det finns dom som gör det.

Det här med att gilla och kommentera sägs bli en tävling för en del. De gillar och kommenterar andras för att själv få kommentarer och att andra ska gilla inläggen som de själva skriver. Det är ju inte så det fungerar för alla. Det är säkert så för en del men som sagt, långt ifrån alla.

Citat SvD
Mymlan – Själv håller jag på att kräkas på ”styrkekramar” som medelålders kvinnor skickar till varandra på nätet, det är otroligt vanligt. Det låter så pretentiöst och platt. Det känns som vilken artighetsfras som helst som är lätt att säga utan att mena, men så är det med mycket på nätet.


Jag har skickat styrkekramar till mina vänner. Det är inget jag skriver bara för att det ska se bra ut utan jag menar det med. Vad spelar det för roll om man är medelålders eller inte? Har åldern med saken att göra nu helt plötsligt.?

Jag är en medelålders kvinna ich jag kommer att fortsätta att gilla mina vänners inlägg och jag kommer att fortsätta med att kommentera med styrkekramar. Mina ord kommer från mitt hjärta.

Mer om saken kan ni läsa om i SvD

Läs gärna vad andra bloggare har för åsikter: Karins värld, bernurphlymblog

Intressant?

1 kommentar:

  1. Det gör du rätt i. Jag skriver och gillar det jag känner berör mig och styrkekramar skickar jag till dom som har det tungt och jobbigt.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...