torsdag 9 augusti 2012

Metrojobb.se

Metrojobb är en sida som jag brukade gå in på förut. De har det som behövs när en arbetslös behöver söka jobb. Själv har jag jobbat inom vården och det är ett yrke som jag gillar skarpt. Jag har även arbetat med förståndshandikappade äldre människor och det var det bästa jobb jag någonsin har haft. Dessa människor var så ärliga och härliga att ha med att göra.

Dagis har jag även arbetat inom och jag älskar ju barn så det passade mig perfekt. Nu var detta innan jag själv skaffade barn. Nu tror jag inte att jag hade trivts lika bra. Jag älskar fortfarande barn naturligtvis men att både ha barn hemma och på jobb kan bli för mycket kanske. Jag vet inte men det känns lite så.

På min tid då jag började söka jobb så skrev man för hand vad man har gjort och så. Nuförtiden heter det CV och det går ut på samma sätt som på vad det gjorde förr. Jag skriver i mitt i kronologisk ordning och försöker hålla reda på årtalen. Det kan vara jobbigast men det går. Jag tycker att det är bra att det finns olika sajter på nätet där man kan söka jobb för det utökar möjligheterna till att få ett arbete.

Hur fick du ditt jobb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...