torsdag 16 augusti 2012

Underbara Gotland

Sitter i en stuga på Gotland och bara myser. Vi tog båten från Oskarshamn i går morse och for över till Gotland. Vi var framme runt 2 draget på eftermiddagen. Stugan fick vi inte förrän idag så i går letade vi sovplats. Vi fann en tältplats på Snäcks camping. Underbar natur hade dom. Vi låg inte så långt från havet och man hörde det brusa så smått när vi lade oss i tältet.

Vi grillade på grillplatsen nere vid havet och där simmade svanarna och ankorna förbi. Så vackert. Vi fick även se solnedgången. Allt var så perfekt förutom att det inte fanns en enda kaffekokare på hela campingen. Lite frustrerad då man blir så kaffesugen.

Idag for vi iväg i morse och åkte och badade i Tofta. Där kan vi snacka om sandstrand. Den var både bred och lång och det var så skönt att bara ligga där. Det var kallt i vattnet men Beatrice badade ändå. Sedan kastade de boll till varandra och själv låg jag och solade.

Sedan tog vi en minigolf runda och jag vann :-) Det var 18 banor och jag fick 57. Det var inte så illa tyckte jag med tanke på att det är flera år sedan jag spelade sist. På plats där tog vi pizza innan vi for iväg för att handla det vi behövde till stugan och sedan hämtade vi nyckeln.

Nu sitter jag här och bloggar, men tidigare spelade jag spel med barnen där ute. De är aktiva men det är bra. Ska snart lägga mig så jag kan bli redo för en ny dag i morgon. God natt och sov gott :-)


Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...