onsdag 12 september 2012

Är den fortfarande intressant???


Idag när jag gick till affären så såg jag i bokstället att boken om Kungen fortfarande var aktuell. Är den fortfarande intressant för många att läsa eller? Jag älskar böcker men jag skulle aldrig få för mig att läsa denna bok faktiskt.

Jag tycker att den är en ren smutskastning och det borde finnas en lag som säger att man inte får lov att komma med vad som helst utan att det finns starka bevis för det. Ja nu finns det ju bevis sägs det. Kvinnor har kommit ut ur garderoben och sagt att de har haft en kärleksstund med kungen. En av dom var Camilla Henemark.

Jag läste i en artikel för en tid sedan där Camilla sa att hon tyckte så synd om drottning Silvia. Jaha...säger jag då. Var det därför som hon gick ut öppet själv och berättade om deras så kallat kärleksmöte?

Om det nu skulle vara sant att Camilla har haft ihop det med kungen då är ju min fråga: Vad får det här Camilla att se ut i medierna? Vad är hon för en människa som kan lägga sig med en kung och samtidigt tycka synd om hans fru?

Jag hamnade på en blogg där denna bloggerska skrev att hon kände Camilla och sa att hon ljuger till 99%. En del av det hon har sagt i medierna stämmer inte överrens med den historia som hon hade givit henne.

Att vara bloggare och samtidigt älska debatter är ingen bra kombination egentligen. Man har sin åsikt och man har sin tro men man måste tänka på allt när man bloggar för att inte själv få skit i nacken. Jag skrev i början att det borde finnas lag om att inte få lov att smutskasta någon. Det har jag just gjort själv om Camilla Henemark fast jag bara har gett min åsikt om det hela, men jag kunde inte låta bli.

Denna åsikt som jag har är inte enbart på grund av att det handlar om kungen utan jag tycker att det är för jävligt av en människa att vänsterprassla med en man eller kvinna och sedan gå ut med det för egen vinning skull. Sedan att det kommer ut så många år senare än när det har hänt får ju mig att undra lite extra. Varför passa på när det kommer ut en bok om ämnet? Jo för att dra nytta av andras lidande.

Oavsett vad som har hänt eller inte hänt så köper jag inte historien med att hon tycker synd om drottning Silvia. Det gör man inte när man gör allt för att synas och höras i medierna och samtidigt prata om det som "kan" ha hänt.

Så...nu tillbaka till den här bloggen som jag trillade över. Jag gillade blogginlägget och tyckte att den var öppen och ärlig. Den gav mig en underhållande stund och den gav mig även tankar och funderingar kring ämnet. Det var det som resulterade detta blogginlägg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...