söndag 23 september 2012

Ett tragiskt besked

Nicklas Hocker har hittats död. Tyvärr så kom det inte som en nyhet för det var väntat. Nu menar jag att det var väntat att de skulle hitta honom och då inte i livet. När man hittar kläder liggande på en pir som det var i detta fallet och människan har varit deprimerad, då är ju risken att människan har gjort något som alla inte ville att den skulle göra.

Det är mycket tragiskt och jag tycker så synd om hans anhöriga. De står kvar med sorgen och alla frågor om varför. Det skrivs överallt om Nicklas idag. Man går från den ena nyahetssidan till den andra och det första man får se är rubriken Nicklas Hocker är funnen död. Det var synd att de inte skrev om honom i vanliga fall.

Jag visste att Nicklas hade gjort sig en fin karriär men det är allt med. Jag har inte fått läsa något annat speciellt om honom, men nu sprider sig nyheten som en löpeld genom nyheterna. Fans sörjer men mina tankar går till hans familj som ensamma står kvar.




Vi går från det djupt tragiska till ett roligt nöje. 

Vi har varit i Skåne i helgen. Vi firade mammas sambo som fyller 70 år idag. Grattis Lasse!

Festen var i går och vi hade en jätte trevlig kväll. Det var god mat och dans till en spelkunnig orkester. Tiden bara sprang iväg. När vi hade varit där i 7 timmar så kändes det som att festen precis hade börjat. Det var flera barn med, 17 närmare bestämt. 6 av dom var mina och 6 av dom var min kompis barn. De andra var uppdelade på två familjer ;-)

Barnen var jätte duktiga. De satt fint och åt och sedan lekte de utan att bråka med varandra. Det var lite så att jag själv blev förvånad. När flera barn träffas så så brukar det faktiskt bli lite bråk men det gick smidigt till.

Här kommer några bilder från festen








Jag har ju skrivit en recension om boken Femtio nyanser av honom. Det är ett bidrag till en tävling om den bästa skrivna recensionen om boken. En av de tio som går vidare vinner alltså en resa till Seattle. Det hade varit roligt att få en sådan möjlighet. Jag ber er som läser detta inlägg om er röst. Skulle ni vilja ge mig din röst så tryck på bilden nedan och rösta på Sjubarnsmamma. Jag är djupt tacksam om ni skulle vilja göra det.

Rösta på min recension!


Nu är det dags att lägga sig så jag säger god natt och sov gott!

Intressant?

4 kommentarer:

  1. Ja, så nära det är mellan sorg och glädje.
    Jag röstar på dig!! Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bara en tanke... Du kanske borde ändra rubriken på det här blogginlägget? Den kan tolkas som att du tycker att artikeln om Nicklas död är "både tragisk och rolig", då din rubrik står med på listan över blogginlägg direkt under artikeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj. Så långt tänkte ju inte jag. Jag har ändrat min rubrik.

      Radera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...