söndag 9 september 2012

Får man säga att den ser äcklig ut?

Idag har dagen sprungit iväg. Vi tog barnen och gick på matiné i stadens bio. Det var filmen Modig som spelades och barnen tyckte den var bra. Själv så tyckte jag den var humoristisk och charmig. Ja bra med andra ord :-)

Efter filmen så for vi till affären för att handla mat. Vi stod ett tag inne på Hemköp för att se vad vi skulle bli sugna på. Ibland är det svårt att veta vad man ska ha och äta. Det slutade med köttbullar, spagetti och köttfärs. De hade bara en liten köttfärs och jag var sugen på köttfärssås. Barnen äter gärna köttbullar så då tänkte jag att vi tar båda så blir alla glada och nöjda.

Vi kom hem och satte stekpannan på spisen och fräste upp lite smör. Jag landade köttfärsen på stekjärnet och delade färsen. Den såg inte fräsch ut kan jag säga. Den var mörk inuti och den luktade inte köttfärs. Jag gick till affären med den och sa att den var väldigt ofräsch och att jag inte ville ha den.

Kassörskan sa att köttfärsen blir mörk inuti när den har fått stå lite men hon försäkrade att köttfärsen var nymalen för dagen. Jag informerade henne att jag inte ville äta den köttfärsen för att den såg inte fräsch ut.

Killen som satt i kassan när jag köpte köttfärsen kom och kassörskan gav den till honom. Hon frågar honom om den är nymalen för dagen men han svarar inte på det utan han säger i stället: Var har du hittat den? För mig var det en korkad fråga men jag svarade snällt: I er kyldisk!

Ja den ser....sa han och sedan luktade han på den och fortsatte med...konstigt. 

Ja jag fick mina pengar tillbaka i alla fall och nu ska jag aldrig köpa köttfärs där mer. Eller jag ska kanske skriva också...för det är inte första gången som jag köper ofräsch mat från Hemköp i Borgholm. Det har varit purjolök och vanlig lök. En gång skulle vi ha senap så jag köper det. Den var inte så fräsch kan jag säga. Året var 2012 då vi köpte den men på flaskan såg vi efter vi hade smakat den att det stod bäst före 2010.

Ja det är ju "bara" två år.

Men det värsta var nog ändå när vi skulle ha hemmagjorda hamburgare. Vi köpte hamburgerdressing och fixade maten hemma. Satte oss till bordet och fixade maten. Vi var hungriga allihop och högg in. Det skulle vi aldrig ha gjort. När jag åt på min hamburgare så vände det sig i magen på mig. Jag förstod inte vad det var men det var rent ut sagt äckligt. Jag kollade dressingen och såg att den var gammal.

Det dröjde länge innan jag kunde äta sådan dressing igen.

En gång köpte vi semlor. Aldrig mer säger jag. Det smakade spyor rent ut sagt. Ja det var så äckligt och jag kan inte äta semlor än!

Nej jag ger inte mycket för Hemköp för närvarande. Man blir så besviken. Visst får man pengarna tillbaka men förtroendet för affären sjunker drastiskt.

Intressant?

2 kommentarer:

  1. Usch vad äckligt!
    Jag hitta ett helt gäng flaskor med kycklingfond på coop som hade gått ut för ett år sen! Jag sa till i kassan, nästa vecka jag handla var dom borta :))

    SvaraRadera
  2. Har själv jobbat i matbutik och till försvar kan det ibland vara svårt att se åt vilket håll datumstämpeln är nu sedan 2000-talet gjorde intåg.

    101109 kan på vissa burkar betyda 10 nov 2009 och på andra betyga 9 nov 2010. Riktigt förvirrande, men vi tog alltid tacksamt emot lite hjälpande hand från affärens kunder.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...