måndag 3 september 2012

Full hårddisk

Någon som har Viasat? Vi har det och vi har en inspelningsbar box. Vi spelar in filmer på den ibland när vi tycker att vi inte hinner se filmerna. Det är en mycket bra funktion faktiskt. Men saken är den att vi sitter just nu med en full hårddisk på denna box och vi har insett att vi kommer förmodligen inte att se hälften av det vi har spelat in.

Hur gör ni som har en inspelningsbar box? Hur använder ni er? Jag har spelat in några filmer på vår som barnen tittar på. Det är positivt för man kan ju faktiskt låsa filmerna på boxen så att barnet inte råkar spela över filmen. Vilket är synd när det är en bra film som kommit på TV:n och som barnet velat ha.

När jag tittade på innehållet i min box så såg jag att det fanns sport inspelat. Jag misstänker att sonen har velat se några fotbollsmatcher som han missat men de var inte sedda på än så frågan är om det är lönt att spara dessa på hårddisken. Resultatet för dessa matcher måste vara gamla nu.

Så det jag ska göra nu är att rensa lite från hårddisken för att det ska få plats med lite mer.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...