fredag 21 september 2012

Hälsoundersökning

Jag hittade en sida om hälsoundersökning. Det påminde mig om att man kanske skulle ta en riktig hälsoundersökning en dag. Jag är diabetiker och jag ska snart ringa och få en tid för undersökning av det och då skulle man kanske passa på och ta en riktig koll. Det kan väl aldrig vara fel? 

Jag har nyligen avslutat en kur antibiotika. Det fick jag på grund av att jag fick en infektion i eksem som jag hade i ansiktet. Efter jag hade slutat med antibiotika så fick jag svamp i mitt underliv. Inte visste jag att man kunde få svamp för att man har tagit det, men det kunde man. 

Nu har jag fått tillbaka min eksem och nu är jag rädd för att det ska blossa upp igen och få infektion. Då jag är diabetiker så gör det att det läkningstiden kan ta längre tid. I med allt det där så känner man sig lite trött och hängig och det kan ju bero på att hösten är här och kvällarna kommer allt tidigare men för att vara på den säkra sidan så ska man kanske ta en titt så man inte har någon infektion i kroppen. 

Hälsoundersökningar är ju bra att göra lite då och då. Man måste vara rädd om hälsan, men tyvärr så tycker man ju att man mår så bra man bara kan och sedan glömmer man bort sig själv. Det är inte bra. Hur gör du? Går du på regelbundna kontroller eller går du när du känner dig krasslig? 


Intressant?

1 kommentar:

  1. Alltid bra med hälsoundersökningar, jag brukar mest ha gått när jag känt med krasslig men då jag fick blodtryckmedicin ville doktorn träffa mig en gång om året, för att kolla det o sen ta några prover.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...