onsdag 12 september 2012

Inlåsta och brända till döds!

Kvällen är på ingång. Dagen har sprungit iväg. Vilket jag inte trodde att den skulle göra först. Några maskiner tvätt har jag hunnit med men jag har inte vikt den än. Det är alltid så tråkigt.

Middagen håller på att puttra för fullt i köket. Hampus ville ha kalkon och currysås idag, men jag hade redan tagit fram kotletter så det blir kotletter med currysås i stället. Jag hoppas han blir nöjd med det med :-)

Jag läste precis något tragiskt. I Pakistan har 289 personer blivit innebrända i en fabrik. Denna byggnad hade inga nödutgångar och sedan fanns det galler på alla fönster. Är det klokt? Vem bär ansvaret för detta? Den som anställde folket eller de anställda som gick dit fast de visste att det var en fara för livet om elden skulle komma på besök?

Så fruktansvärt tragiskt och så onödigt dessutom. Tänk så många liv som hade kunnat räddats om det hade funnits en nödutgång. Jag trodde faktiskt att det var lag på det. Kanske ingen lag på det sättet men att det var ett måste att ha en nödutgång.

Stackars människor som fick sitta där inlåsta och veta att de snart skulle bli brända och eldade till döds. Vilken ångest det måste ha varit!

Nej...nu måste jag ta hand om min mat. Jag önskar er alla en fin kväll!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...