lördag 15 september 2012

Liten syskonskara

Denna dagen har gått och det med besked. Timmarna bara flög förbi, men det är väl så när man har roligt. Det blir inget långt inlägg idag, men jag bjuder på några bilder.

Jag fotar mycket och ofta men jag är dålig på att lägga in dom i datorn och ladda upp dom. Ska försöka bli bättre på det för visst är det roligt att ha en bild att titta på som man kan relatera texten till?!

Här sitter jag med min äldsta son André. Han blir 19 år i december. Det är inte klokt. Det känns som om det var igår jag fick honom. Denna stora kille vägde bara 2400 gram och var 44cm lång när han föddes. Nu är han betydligt längre och några kilo tyngre ;-)


André gjorde godiskulor med choklad som han hade smält. Stéphanie och tvillingarna var inte sena med att äta det som blev över ;-)

Här är min lilla syskonskara. Det fattas ett barn. Robin är på annat håll denna helg. 


Tidigare idag var vi vid gravarna. Först hos Tomas och sedan hos pappa. Förra gången satte vi en lilja och den stod lika fin idag. Jag tog bort det som inte var så fint och satte dit tre nya röda rosor. Jag tycker pappa har en vacker grav och den är alltid välvårdad.

Ibland så tänker jag på innan pappa blev begravd. Pappa ville begravas i Borgholm men några i min syskonskara ville ha ner pappa till Skåne och begrava honom där. Jag undrar hur hans gravplats skulle sett ut om de hade fått sin vilja igenom.

De kom aldrig och hälsa på honom när han var i livet. Vad säger att de skulle göra det nu när han är död? Pappa har varit död nu i ett år och ingen av dessa syskon som villa ha ner pappa till Skåne har lagt en blomma på hans grav. Inte ens när ett årsdagen kom. Inte ens när begravningsdagen kom.





Ha en fortsatt fin helg!

Intressant?

2 kommentarer:

  1. Va roligt alla barnen måste ha me varann fast ibland blir dom säkert osams och de hör ju till :)

    Tur att din pappas grav finns nära dig för den är verkligen fin.
    Ha en bra dag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder. Jag köpte frön till Hibiskusen på Tradera. Jag tror att du lika gärna kan köpa en vanlig på våren, för de som kan vara ute blir väldigt höga om dom trivs. Eller också kanske man kan klippa dom, men då är väl frågan om dom blommar.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...