lördag 29 september 2012

Medium


Det är Skördefest i stan och jag har redan varit nere en sväng. Ska ner igen i eftermiddag. Det finns en hel del att titta på, men samtidigt så är det inget som är nytt heller. Det är ungefär samma saker varje år. Det kan jag tycka är lite tråkigt.

Idag är det ett år sedan vi urn satte pappa. Det var en fin dag där solen var framme och det var vindstilla. Det kan man inte säga att det är idag. Det är blåsigt och det regnar så smått. Tiden har verkligen gått fort. Ett år redan.

Jag var med pappa från början till slut och jag är så glad över att jag var det. Det finns ju dom som inte var där alls och det var redan under hans levnadstid. Saknaden är stor och ibland så när jaghar ramlat över sidor där medium skriver om att de kan ta kontakt med den andra sidan så ska jag inte sticka under stolen med att jag tycker att det är mycket intressant.

Tänk om man kan få höra att han faktiskt har det bra idag. Att han sitter där upp på ett moln och vilar eller solar sig i solstrålarnas glans. Det hade varit underbart. Ett medium ska ju kunna öppna bron mellan dessa två världar. Vår värld och andevärlden.

Jag tycker det är intressant det här med andevärlden. Jag tror att det finns ett liv efter döden. Det måste bara vara så. Det kan väl inte bara vara slutet?! Det sägs att man har en själ som bor i en kropp som är ett så kallat skal. När en människa dör så är det ju skalet som dör. Vart tar själen vägen?

Det är intressanta frågor att kunna få svar på.


Nu ska jag ta familjen och gå till stan. Sedan blir det att gå till pappas grav och lägga en bukett med rosor. Ha en fin dag!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...