torsdag 13 september 2012

Oj...jag ljög visst

Ojojoj...jag vek min tvätt och jag fick in den i skåpen med.

Hmmm....där ljög jag lite faktiskt. Jag vek tvätten och jag lade in mina kläder men min stora dotter Stéphanie tog faktiskt sina egna kläder och lade in samt sina syskons. Ett stort tack till henne.

Hon hade en hel del kläder att lägga in till sig själv. Som hon sa: Jag använder nog en hel del kläder. Ja det kan man lugnt säga att hon gör. Beatrice är oxå expert på att byta kläder stup i kvarten. Det är tur att man bara har två flickor ändå tydligen ;-)

Sen o andra sidan så går det en hel del kläder till de två små med för de är ju överallt. De klättrar i träd och sitter i sandlådan. De hoppar gärna i vattenpölarna med när de finns och att ligga ner på gräsmattan och rulla runt är ju bara så roligt :-)

Så det spelar alltså ingen roll om man har pojkar eller flickor.

Fredrik är ute och hjälper sin mamma med häcken. Ja ni vet vilken häck jag menar ;-) Den ska klippas och trimmas. Själv gör jag ingenting för närvarande. Några planer för morgondagen har jag inte. Ska på möte i och för sig och sedan ska jag till pappas grav och titta till den.

Jag är trött på vår soffgrupp som vi har och jag vill ha en ny. Har kikat runt på blocket men har inte hittat någon som jag har fastnat för. Jag vill även ha en nu TV bänk men det ska vara en TV bänk där vi kan hänga TV:n på väggen. Jag har inte hittat en bra sådan heller.

Det finns Expedit som IKEA har men Fredrik tycker att den är klumpig. Det tycker inte jag men vi ska åka in en dag tänkte jag så man kan se den i verkligheten. Den Expedit finns i både svart och vitt. Sedan finns det andra sektioner som man kan sätta till om man vill.

Sedan vill jagha nytt golv med i vardagsrummet, men det får bli en senare fråga. Ja jag vill ha mycket och det är väl bra med framtidsplaner. Så är det ju om man har hus. Det blir aldrig klart! Tack och lov ska man kanske säga för det hade ändå varit tråkigt tycker jag. Ombyte förnyer heter det ju ;-)

Jag har fått en ny följare till min blogg. Jätteroligt :-D Jag får hälsa mariagunilla välkommen och jag hoppas att du ska trivas här i min blogg :-)
Denna tjej bloggar själv. Kika gärna in hos henne vet ja. Hennes blogg hittar ni här.

Nu ska jag mysa med barnen en stund innan de ska lägga sig. Ha en fin kväll alla vänner.

Intressant?

4 kommentarer:

  1. ååå tack vilket fint välkomnande jag fick :)tack för det - jag känner mig väldigt välkommen! Nu ska jag tittar runt lite! Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör du så. Jag ska kika runt hos dig i morgon :-)
      Ha en fin kväll.

      Radera
  2. Wow! 7 barn! Härligt! Och jobbigt ;-) Men självvalt.
    Vad roligt för dem att ha så många syskon. Det skulle jag gilla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt med barn :-) Ibland hade barnen önskat att de var ensamma men mestadels så tycker dom det är roligt :-D

      Radera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...