måndag 1 oktober 2012

Är det klokt?

Jag visste inte att man beklagade sig i sin blogg bara för att man skriver ner sina tankar och funderingar samt hur man känner. Jag kallar det för att ventilera, men det finns dom som kallar det för att beklaga sig. Där ser man hur man ser på saker och ting. Det kan ju vara förklaringen till varför det blir som det blir.

Jag känner att jag måste förklara en sak för det finns dom som inte förstår. Sambons hund var gammal och blev sjukare den senaste tiden. Hunden bodde hos min sambos mamma men hunden var ändå sambons. Han har till och med papper på det.

Vi fick veta att hunden kanske skulle avlivas men efter det så fick vi även veta att det var bättre med henne. Sedan helt plötsligt så får vi veta att hunden har blivit avlivad och det hade hänt två dagar tidigare. Sambon får alltså veta detta i efterhand. Han visste ingenting.

Jag förstår att hunden var sjuk och att det bästa för henne var att bli avlivad. Jag förstår det, men det jag inte förstår är hur de kunde låta bli att informera min sambo. Alla andra i släkten visste tydligen om att sambons hund hade blivit avlivad. Alla förutom ägaren själv. Jag tycker att det är lita kallt att göra så faktiskt.

Jag skriver inte detta blogginlägg för att beklaga mig utan jag använder mig av min blogg med att ventilera mig. Den som inte vill läsa det jag skriver behöver inte göra det heller. Jag tvingar ingen. Nu vet jag att folk läser min blogg och det är mycket roligt att det finns dom som tycker om att läsa det jag skriver, men oavsett om jag inte hade haft läsare så hade jag skrivit i alla fall.

Det är inte bara jag i familjen som tycker att det har gått fel till väga. Det är faktiskt sambon med. Han blev ledsen när han fick höra i efterhand att hunden var avlivad. Även han förstår att det var tvunget om nu hunden var så sjuk men han hade all rätt att fått veta innan andra fick veta det!

Sedan tycker jag det är konstigt att man faktiskt kan gå till veterinären med en hund och få den avlivad utan att behöva visa upp ägarpapper. Som det ser ut så ska jag kunna tex ta grannens hund och gå till veterinären och få henne avlivad utan att grannen får veta. Det är ju inte klokt!!!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...