måndag 1 oktober 2012

Det är synd om lilla Addile

Jag vet att man inte ska tro på allt man läser för man vet inte vad som är vad eller vem som sagt vad egentligen, men av det man läser får man ju ändå en åsikt. Lilla Addile är två år gammal. hon föddes i Lund 2010 av sin mamma. Denna mamma lämnade sin dotter 20 dagar senare till en "vän" som i sin tur blev anmäld för misshandel efter Addile hade kommit till sjukhuset undernärd.

Mamman säger till aftonbladet att det var tänkt att hon skulle hämta hem sin dotter när hon hade fått jobb och bostad men det uteblev sedan hon fick veta att hennes vän ska ha misshandlat hennes dotter. Hon hörde inte av sig till den svenska myndigheten på grund av rädsla för att bli häktad.

Hmmm....jag förstår ju inte detta. Jag skulle gjort allt för mitt barn. hur i hela fridens namn kan man lämna bort sin dotter när hon är 20 dagar gammal och sedan två år senare säga att dottern har det bättre hos henne? Det som är mest ironiskt är egentligen hennes mening: Jag tror inte hon kommer må bra om hon inte bor hos mig.

Vad jag förstår så hade flickan det redan bra. Personligen så hoppas jag på att flickan får adopteras av den familj som har haft Addile. Jag tror inte flickan kan få det bättre.

Det är här som det nu kan komma en massa åsikter som tex: Jag kan inte veta det då jag inte känner till hela historien. Jag kan inte säga si eller så för jag känner inte mamman mm mm....och det är här som jag säger att mina åsikter grundar sig av det jag har läst på nyheterna på internet!

Det vankas snart kvällsmat och sedan blir det lite TV. Ha en fin kväll!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...