lördag 6 oktober 2012

Det händer lite

Kan man säga att Borgholms cityförening har grävt sin egen grav? Ulf Olsson som har varit ansvarig för underhållningen i Borgholm har sagt upp sig med omedelbar verkan. Ulf har hand om det mesta som händer i Borgholm. Den positiva delen. Han har haft hand om allsångskvällarna under somrarna och han har haft hand om alla fina bilar som visats upp i Borgholm. Han har fått saker och ting hända kan man säga. Nu avgår han på grund av att en annan i föreningen inte anser att det Ulf gör är bra eller rätt.

Ja...jag vill påstå att Cityföreningen gräver sin egen grav. Underhållning är ju ändå prio ett för att kunna få hit folk. Vi bor på en semester ort och företagen är beroende av alla turister. Har man roligheter eller något speciellt som brukar hända så drar det till sig folk.

Hemköp i Borgholm har gått i konkurs. Mycket synd tycker jag. Affären ligger nära vårt hem och personalen var mycket trevliga. Maten var bra och en del var billigt. Willys ska öppna i stan och det är därför som Hemköp har försatts i konkurs. Det var Niclas Solberg som själv lämnade in en ansökan. Smart gjort att göra det i ett tidigt stadium när man vet att det inte är hållbart. Jag tycker dock det är synd att det ska komma in andra affärer och konkurrera mot stadens affärer. De har det svårt som det är ändå!


En 27-åring riskerar fängelsestraff och utvisning för våldtäkt på en sovande kvinna. Ursäkta mig här nu. Riskerar utvisning och fängelsestraff? Det ska han inte riskera utan det är vad han ska få tycker jag! Så fegt att ge sig på en sovande kvinna. När kvinnan sen vaknade så hade han hållit fast henne.

Vilken feg krake! Nej jag tycker att han ska utvisas och gärna sättas i fängelset med.

Det händer en del i lilla Borgholm. Ibland står det stilla med nyheterna men ibland så haglar dom in.

Intressant?

1 kommentar:

  1. Hmmm, hoppas inte bilarna försvinner helt. För dem gillar jag att titta på.

    Vad det gäller mannen. Ska han sitta i fängelse ska det vara i sitt hemland. För där lär det inte vara så bra som det trots allt är här......

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...