lördag 27 oktober 2012

En salig blandning

Jag och barnen har städat lite här hemma. Fixat och donat samt slagit in julklappar. Jag undrar hur många jag har slagit in. Har inte räknat dom men det är nog en del. Jag börjar tidigt för att hinna med samt ha råd att köpa julklappar. Det är ju en ändå en stor syskonskara som ska ha samt kusiner till dom, så det gäller att börja i tid.

Jag har lekt med min nya mobil. Skaffade en iPhone 5 och jag är fullkomligt nöjd med den. Jag har aldrig haft en iPhone 5 tidigare så jag kan ju inte jämför med någon annan iPhone. Jag har fotograferat och bilderna blir super bra i den samt så finns det en hel del appar som man kan ladda ner för att få fina effekter på dom.

Fredrik jobbar men slutar snart. Jag skulle vilja ta familjen på en skogspromenad för det ser så vackert ut där ute. Det är kallt men solen är ändå uppe. Fredrik har dock jouren så det innebär att jag och barnen får själva gå i så fall, men så har vi oxå en del att göra hemma. Kanske i morgon om vädret tillåter.

Jag ska aldrig låna en toalett på ICA. Läste i aftonbladet att ägaren till affären smygfilmade en ung kvinna när hon var på toaletten. Hur omoraliskt är inte det?...och hur äcklig får man vara? Så fruktansvärt respektlöst är det så hälften borde vara nog.

Prinsessan Madeleine har förlovat sig och informerar svenska folket genom en heminspelad video. Jag förstår inte allt detta ståhej egentligen. Visst är det roligt att hon har funnit kärleken men att informera i en video som dessutom är så till gjord är ju att ta i.

Jag skulle kanske oxå gjort en hemmavideo då jag förlovade mig? Det hade kanske varit intressant?...eller inte ;-)

De visar upp sina ringar som kostar en förmögenhet. Varför ska allt glänsa för egentligen? Skulle inte en vanlig förlovningsring duga? Nej då. Det ska vara så stort som möjligt. Frågan är bara hur de ska få tag på en allians ring som är lite större än förlovningsringen.

Skulle du gett en 10 åring eld om denna hade frågat om du hade en tändare? Jag blev faktiskt förvånad och nästintill chockad när jag läste i expressen att 90% räckte fram en tändare till den 10 åriga flickan när hon bad om eld till sin cigarett. 90% av de 92 vuxna människorna. Är det klokt? Jag fattar inte vad folk tänker med! Själv skulle jag sagt nej naturligtvis. Jag skulle även vilja ta cigaretterna och slänga dom, men det kan man tyvärr inte. Jag hade dock inte hjälpt henne att tända en cigarett i alla fall. Fan vad sjukt!

Man blir upprörd ibland när man läser nyheterna.

Nu ska jag fortsätta här hemma. Ha en fin dag alla läsare.

Intressant?

1 kommentar:

  1. Här har det städats idag och en sväng på stan hann jag med med dottra Karro :)

    Nu blir det en sen lunch med mannen.

    Skulle aldrig vilja ha en sån dyr ring som Madde fick, förstår inte vitsen? :)

    Ha en bra lördag! kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...