torsdag 4 oktober 2012

Flit och slit

Idag har jag varit flitig. Det har blivit lite städ och lite pärlning. Har även varit på vårdcentralen och fått min dom. Perioral Dermatit är inget jag trodde det skulle vara. Sen o andra sidan så visste jag inte ens att den sjukdomen fanns.

Det har regnat idag. Inget roligt väder med andra ord men det är ju höst. Regn tillhör hösten. Ska man vara inne så kan jag tycka det är mysigt med regn faktiskt, men inte om man ska vara ute och gå i det. Tack och lov så var det uppehåll när jag var i stan.

Jag cyklade till apoteket efter besöket på vårdcentralen. Jag skulle ta ut min salva som jag fick utskriven. I det receptet som var utskrivet så skulle jag ha tre tuber. De fanns inte för tillfället utan de fick beställa det. De hade dock en som de kunde sälja så länge och så kunde jag hämta två sen.

Jag frågade om priserna och jag trodde först inte att det var sant. En tub skulle kosta 154 kronor och då skulle den inte ingå i högkostnadskortet. Skulle jag köpa tre pack däremot så skulle jag få rabatt och med rabatten avdragen så skulle kostnaden bli 127 kr. Behöver jag berätta att jag hellre väntade till lördag när tre packen skulle komma? Det skulle bli 462 kr om jag tog en nu och resten på lördag. Nej tack!

Jag har duschat barnen och fått dom i sängen. Nu är det lite TV som gäller. Snart dock sängen. Jag önskar er alla som läser en fin kväll!

Intressant?

1 kommentar:

  1. Det är inte billigt att vara sjuk... fy sjutton säger jag... :( och när det inte går på högkostnadsskyddet heller... Tur det i alla fall blev lite billigare med 3-packet.
    Hoppas det nu ska hjälpa så du får börja må bra.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...