söndag 28 oktober 2012

Han blev bara 68 år

God förmiddag. Då har vi ställt om klockan till vintertid. En timme bak och manhar nu vinetrn framför sig. Så positivt...eller inte. Jag är ingen vintermänniska men jag kan faktiskt älska hösten. Speciellt de fina dagarna där solen står högt och det är smått kallt i luften. Sen en skogspromenad på det med kameran i hand. Det är helt underbart.

Igår var det dags för Så mycket bättre. Jag tycker det är ett intressant program. Tydligen så är det väldigt späckat schema som de har då Magnus hade gnällt om sömnbrist. Det är helt förståeligt. Vem vill ha för lite sömn? De verkar har roligt tillsamman iaf och det bjuds på underhållning.

Det hade blivit bråk i programmet enligt aftonbladet. Vi tittade fick inte se det och jag tackar produktionen på TV4 för att vi tittare slapp att se det.

Allt är inte bara positivt här i världen. Det vet vi alla. Jag läste att Göran Stangertz har avlidit av cancer. Han blev bara 68 år. Så hemskt. Det är ingen ålder. Denna cancer tar över människans kropp och det är många som får denna hemska sjukdom tycker jag.

Pappa fick oxå cancer och hans mamma dog i cancer. Det sägs att när två personer i en nära led som pappa och farmor har fått cancer så ökar det chansen att jag som dotter och barnbarn skulle få denna sjukdom och det med 8%. Det låter kanske inte mycket men det är ändå tillräckligt. Det är ju 8% mer än hos dom som inte haft en nära som dött i sjukdomen.

Idag är det söndag och mina planer för dagen är att tvätta. Har en del då jag inte har tvättat i veckan så mycket. Det ser ut att bli fint väder även idag så det blir kanske att vi går ut en sväng.

Vad ska ni hitta på med då? Hur ser vädret ut hos er? Har ni snö?

Ps: Missa inte min tävling där vinsten är en länk från min blogg till din.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...