onsdag 7 november 2012

Äntligen!!!

Mina tvillingar är 10 år och de kom hem häromdagen från skolan och pratade om presidentvalet i USA. Det var Donald Trump och Barack Ohma som stod mot varandra. Jag frågade tvillingarna vem de ville skulle vinna valet och deras svar var Barack Obama. Jag frågade varför och då blev svaret att Barack Obama ville ge mer än Donald Trump.

Jag har faktiskt ärligt talat inte följt deras debatt och jag vet inte vem som skulle vara bäst på presidentposten men nu vann Barack Obama så jag hoppas bara att han gör det bästa av det möjliga. Som alltid i sådana här val så tycker förloraren att det var fel som vann och det kan kännas att bli övertrampad och kanske bli orättvist behandlad. Vi får väl se om USA gjorde rätt val. Det har ju fungerat dessa 4 åren som gått.

Idag så var det dags för Bonde söker fru. Äntligen fick Elisabeth åka hem. Kamel Bengt valde bort henne idag. Jag ville inte att han skulle välja henne överhuvudtaget, men det var ju inte jag som valde :-)

Egentligen förstod jag att Elisabeth skulle åka idag med tanke på nyheterna som cirkulerade förra veckan där hon skulle berätta vad en annan kvinna i gänget gjorde när inte kamerorna var igång. Dålig förlorare kallar jag sådant för. Men jag förstår henne samtidigt i och för sig. Det är ju ett spel och alla åkte dit för att vinna.

Nu är kvällen snart gången och sängen kallar. God natt och sov gott.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...