fredag 2 november 2012

Ryanair - Vilket flygbolag!

När jag och sambon skulle flyga till Spanien för fem år sedan så hade jag precis köpt en tub Helosn salva. Jag var så torr om mina händer så jag var tvungen att ha en sådan. Tuben jag hade var dock för stor för att få ta in på flyget så jag var tvungen att slänga den innan jag steg på flyget. Något irriterad var jag faktiskt.

De har sina regler och säkerhetsregler, men jag förstod aldrig och förstår än idag inte varför man inte får ta med en stor tub Helosan när man får ta in en liten. Vad kan man göra med en stor tub Helosan? Förutom att använda den som salva?

Det pratas om säkerhetsrisker. Man får inte ta med föremål in för de kan användas mot andra passagerare eller mot personal. Men att de säljer spritflaskor på flyget och delar ut det till passagerarna gör inget. Vad kan en passagerare inte göra med en flaska sprit? Jo den kan man få i huvudet!

Vi åkte med Ving och de var annars jättebra. Ett flygbolag som varit på tapeten nu ett tag är Ryanair och det blir inte bättre av att de slänger ut sina passagerare bara för att de har en bok och en toalettrulle för mycket i sitt handbagage.

Jag förstår att de har regler och att de måste följas. Ger de efter för en så måste de ge efter för alla. Det fanns passagerare som var villiga att hjälpa kvinnan och ha hennes överblivna handbagage i sitt då de inte hade överskridit. Men nej då. Det fick dom inte. De fick inte samarbeta utan de slängde hellre ut kvinnan från planet. Det var skamligt!

Jag förstår som sagt att de inte kan gå med på att kvinnan själv skulle ha bagaget då hon inte kunde betala de 50 euro som det kostade men jag förstår inte varför inte kvinnan kunde lämna över det till någon annan. Jag ska aldrig flyga med detta flybolag!

En medpassagerare filmade händelsen. Den videon finns att se här.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...