måndag 10 december 2012

Grattis min pojk

Idag för 19 år sedan blev jag världens lyckligast kvinna. Jag var bara 21 år gammal när jag åkte in till BB en månad för tidigt och födde världens sötaste baby. Han var bara 44 cm lång och vägde 2400 gram. Han var så liten men så naggande god. Förlossningen tog inte så lång tid. Jag låg bara i fyra timmar.

Två dagar innan kände jag något konstigt ploppande ljud när jag gick med raska steg till ytterdörren. Min sambo som även är pappa till barnen hade stuckit veckan tidigare och han var hos grannen som bodde precis intill mig. Jag var lite smått orolig men jag gick och lade mig som vanligt.

Dagen efter så pratade jag med en barnmorska i stan och hon sa att vattnet höll på att gå så det var bara att åka in till BB. Väl där så fick jag bekräftat att vattnet sipprade ut och skulle jag inte få egna värkar under dagen och natten så skulle de sätta igång det dagen efter.  Kl 08:45 dagen efter fick jag dropp och kl 16:16 födde jag en frisk pojke. När barnmorskan kom in med en smörgås och lite dricka så hade de en flagga med sig.

Vi flaggar inte för Nobeldagen sa hon, utan vi flaggar för din nyfödda son.

Jag var otroligt stolt över min baby och visade stolt upp honom.

Grattis André på din stora dag. Jag hoppas du får en underbar dag. Puss och kram. älskar dig!

Intressant?

2 kommentarer:

  1. Du har al mulig grund til at være stolt af din søn. Han er en dejlig og sød ung mand, som jeg er rigtig glad for at kende :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :-) Ja jag är otroligt stolt över honom.

      Kram

      Radera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...