måndag 25 februari 2013

Jag har kanske ätit hästkött.....

Hunnit med en del redan fast klockan inte är så mycket. Varit och handlat lite och lagat lunch. Har t.o.m redan ätit den med. Diskat och lagat kaffe. Nu sitter jag här med lite kaffe i handen.

Min doktor ringde...två ggr t.o.m. Ibland ringder de inte alls. Första gången var för att fråga hur jag mådde och berätta om en tid till dietisten. Andra gången så hörde jag bara prover....Malmö....sen så bröts samtalet. 

Nu väntar jag på att telefonen ska ringa igen. Jag tror att hon skulle säga att mina prover skickades till Malmö och tar därför längre tid. Jag ringde nämligen i fredags och tjatade på sköterskan på vårdcentralen. Jag ville veta om det kommit in några svar vilket det inte hade. Det tar sin tid sa hon och jag informerade henne att jag förstod det men säg det till mitt blodsocker som stiger!

Det låg på 26,7 häromkvällen. Kvällen innan så låg det på 19 och någonting. I förrgår låg det på 18,2.

Först tänkte jag att det är fel på min mätare, men sen så får jag ju synförändringar. Jag ser ju suddigt när sockret stiger så högt. Nu är det oftast bara på kvällarna men det spelar ju ingen roll. Som lägst på dagen har jag ju 8,9 och bara det är högt. 


Det har gått en hel del nyheter om hästköttet som hittades i barnmatsburkarna. Nu har de även hittat hästkött i Ikeas köttbullar. Jag brukar äta på Ikea när vi är där och det blir oftast köttbullar. Nu är det slut med det. 

Jag vet att man kan äta hästkött, men jag vill gärna veta vad det är som jag stoppar i mig. Köper jag en köttbulle som ska vara av gris så är det kött av gris jag vill ha och inte hästkött. Ikea stoppar sina köttbullar iaf och det tycker jag är bra. 

Sedan läste jag att ICA drar tillbaka sin potatismos för att det har larmats om metallbitar. Vad är det här? Hur kan det kommit metallbittar i moset? Ska man våga äta överhuvudtaget egentligen? Nu äter inte jag pulvermos och definitivt inte från ICA, men det finns ju dom som gör det. 


Ja ibland undrar man hur allt hamnar där det gör. Nu ska jag vänta på att doktorn ska ringa igen....Ha en fin dag!


Instagram
Intressant?

3 kommentarer:

  1. Ja, man undrar ju vad mer som finns i maten som inte syns. Läskigt.

    SvaraRadera
  2. När mitt blodsocker låg på över 25 blev jag inlagd på sjukan direkt.

    Se till att läkaren tar ditt höga blodsocker på allvar.

    SvaraRadera
  3. Hej.

    Hoppas du sett mitt mail ang mina dubbla poster i tävlingen med Nutella. Nu såg jag att det tom var tre(!) poster. Snälla, snälla - radera de två första :-)
    Tack!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...