torsdag 14 mars 2013

Grattis min älskade son

Igår när jag gick och lade mig så var allt som vanligt. Idag när jag vaknade så var det en stor dag. För 7 år sedan så fick jag och Fredrik åka in till Kalmars BB för att få se vår lille pojk som jag bar i magen, Det var en stor dag. Jag vaknar på morgonen runt halv 7 och jag förstod att idag var det dags. Jag ringde BB och och sedan min mamma och pappa. Sedan så kom barnvakten och vi åkte in till Kalmar. Turen dit tog sin lilla tid men ändå så sprang den iväg. Helt plötsligt så var jag på parkeringen utanför ingången. Det var då vattnet gick.

Jag har fött barn förr och vattnet har aldrig gått så på detta sättet. Med min förste är den enda gången tidigare där vattnet gick och det sipprade bara, men här när jag gick ur bilen så bara kände jag som att det kom en dusch fast på fel ställe. Det var inte så varmt ute men det var tack och lov inte kallt heller.

Jag fick värkar rätt så tätt så det tog sin lilla tid att komma till avdelningen. Vi var inne på parkeringen när hon var runt halv 8 och 10 minuter senare så var vi på avdelningen. Precis när jag skulle hälsa på barnmorskan så fick jag världens värk. Det var ajajajaj på hög nivå.

Det gick ändå fort fast det var smärtsamt. Min pojke var stor det visste jag. Jag hade ju graviditetsdiabetes och min son var / är ett sockerbarn som det kallas. Fast han var stor så innebar inte det att han var frisk. Sockerbarn är sköra men det gick bra med honom. Han fick dock sola lite och vi fick åka hem efter en vecka.

Min son vägde 4260 gram och var 49 cm lång. Världens finaste pojke!

Idag har vi firat honom ordentligt. Vi brukar låta födelsedagsbarnet bestämma vad den vill ha och äta till middag samt vad den vill ha för tårta. Min son valde en hel meny. Han ville ha potatismos och köttbullar, kycklingsben samt pannkakor och våfflor. Ja det var bara för mig att börja mitt arbete i köket.

Jag stekte kycklingsklubborna och samtidigt gjorde jag smeten till pannkakorna. Jag tänkte använda samma platta som där kycklingsklubborna blev gjorda. Plattan var lagom varm direkt så då var det bara tuta och köra. När jag hade gjort klart kycklingsklubborna och fixat pannkakorna så var det dags för att göra tårtan. Han hade önskat sig godistårta, daimtårta och jordgubbstårta. Jag hade ingen bild på hur den skulle se ut men under tiden som jag jobbade med tårtan så kom det upp en bild.

Jag tänkte att han skulle få alla tre önskningarna på en och samma tårta samtidigt som det skulle vara en glad liten kille som smilade på tårtan. Jag hade sju ljus som jag satte i tårtan och sedan blev den satt i kylen så att den skulle stå och dra sig lite.

Så här gott blev det på köksbordet i kväll. Hampus fick som han ville. Det blev köttbullar och kycklingsklubba med potatismos. Sedan blev det pannkakor till dom som ville ha det. Våfflor blev det inte alls idag för sonen och resten av familjen blev för mätta. Men vi tar våfflor i morgon :-)


Jag blev rätt så nöjd med tårtan faktiskt. För sonen tyckte om den och han tyckte den såg fin och tuff ut. Det är allt som räknas att lillkillen blev nöjd.

Det blev tårta lite senare i kväll. Eller inte senare i kväll utan en stund efter maten. Alla var mätta efter den goda maten. Tårtan blev jag nöjd med som sagt och det blev min son med.


Denna tårta blev det inget kvar utav nästan. Den gick åt och det är ju ett bra betyg på att den smakade bra. Sonen fick blåsa ut ljusen och sedan var det dags för att öppna paketen. Han blev otroligt nöjd och glad kan jag säga.





Ja jag tror att Hampus blev nöjd med sin dag. Han fick många fina presenter och oavsett vad det var så blev han glad. Det är roligt att ge barn paket när man vet att de blir glada över att få det dom får. Det blev lite pysselböcker där han kan träna att skriva och räkna innan han börjar ettan. Sedan blev det leksaker som lego och Kalle Anka med leksak. Hörlurar fick han samt den bästa presenten enligt han själv, en surfplatta.Han fick annat smått och gott med men det kommer på bild när han har lekt med dom :-)

Ett stort Grattis till dig min älskade son, mitt hjärta, mitt allt. Jag hoppas du har fått en fin dag. Puss och kram, Älskar Dig!

Instagram
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...