söndag 10 mars 2013

Melodifestivalen och Barnhemmet Oasen

Jag satt i går kväll och tittade på Melodifestivalen. Jag ville se den enda kvinnliga artisten vinna. Louise Hoffstens låt var helt klart den bästa och Louise var värd att vinna. Man satt spänd och hörde igenom alla låtarna. Jag hade bara tre favoriter, Louise Hoffsten, Sean Banan och Ravaillacz. Ravaillacz var kvällens underhållare och Sean Banan gjorde kvällens show. Louise Hoffsten däremot skulle då bli kvällens vinnare.

Vad händer?

Jo jag spenderade två timmar helt i onödan. Där satt jag och fick se Robin Stjernberg vinna hela skiten. Två timmar framför TV:n helt i onödan! Ja min dotter och hennes kompis blev superglada, men jag kunde lika bra ha sett en bra thriller i stället.

Jag ska inte låta så negativ och jag ska inte vara så taskig. Visst var det roligt för Robin. Men skulle nu en ungdom vinna så kunde det lika bra ha blivit Yohio för han var mycket bättre än Robin. Jag förstår inte hur de röstar heller nu för tiden. För var det olika städer i Sverige som röstade fram en vinnare. Nu är det andra länder samt folkets röster.

Vad har de andra länderna med vårt bidrag att göra? Nu innan tävlingen menar jag. Det borde bara vara svenska röster som tog fram en vinnare. Svenskarnas röster landade på Yohio och det borde varit han som skulle vunnit isf. De andra länderna tar kanske fram en som de inte tycker är bra bara för att få bättre chans med sitt eget bidrag...vem vet?

Det kulle ha varit Louise som vann!
 

Idag är det söndag och jag ska ägna mig åt tvätt och kläder hela dagen. Låter inte så mysigt kanske men det är ett måste. Ikväll blir det att bänka sig framför TV:n igen, men i kväll kommer det ett mycket mer intressant program om Barnhemmet Oasen i Aneby. I det lugnaste vattnet simmar de farligaste fiskarna. Det är så sant som det är sagt.

Oasen har blivit anmälda för att de har misshandlat och frihetsberövat barn på barnhemmet Oasen. Många av barnen som kommer dit kommer från hem där de inte har haft det lätt. De har satt sig på för höga hästar. De barn som kommer till Oasen kommer ju inte dit utan anledning. Att stänga in barn är ju något som man inte får göra i de vanliga hemmen. Vad är det som säger att barnhemmet har befogenheter att göra det då? Vet socialtjänstemännen om att de har gjort det? Frihetsberövat barnen samt gett dom blåmärken på kroppen?

Se gärna på Kalla Fakta i kväll 19:30

Instagram
Intressant?

1 kommentar:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...