måndag 11 mars 2013

Min son blåste på

Idag har det varit en dag som bara har rullat iväg. Den började med att vi lämnade barnen på dagis och skola. Sen åt jag frukost och gick sedan iväg till möte nr ett. Det tog ca 1 1/2 timme. Det gick bra och det ska bli intressant att få höra följderna senare. Sen var det direkt hem bar för att vänta in sambon. Sedan bar det iväg till Kalmar. Benjamin skulle in på barnavdelningen. Han skulle kolla sin astma.

Han blåste och det gick bra, men inte jättebra. Det ä'r ju så vid denna tiden att astman lever sitt eget liv. Nu skulle han ta dubbel dos 3 ggr om dagen och sedan efter några dagar trappa ner det till två ggr dagligen.

Dagen gick verkligen fort. Vi var inte hemma förrän sent och jag däckade i sängen när jag kom hem. Mitt socker låg lite högt men det börjar ändå bli bättre tycker jag. Jag fortsatte med Januvian för den tar ner sockret en del och nu har jag fått förhöjd dos på insulinet med. I morse låg det "bara" på 10,7. Det brukar ligga på 16-18 i vanliga fall så jag var nöjd. Nu höjde vi dosen till 14 enheter i stället så det ska bli intressant o se i morgon på hur det ligger.

Nu ska jag lägga mig iaf. Är så trött efter dagen. I morgon ska jag till min samtalskontakt så den dagen kommer oxå att gå. Iaf till en början ;-) Ha en fin kväll mina vänner.

Instagram
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...