torsdag 28 mars 2013

Mini-Ubongo från Kärnan


Jag ingår i Egmont Kids Media Nordic bloggpanel vilket innebär att jag testar produkter och berättar om dom i min blogg. Denna gång fick jag hem bland annat detta spel. Mini-Ubongo.


Ubongo från 8 år

Mini-Ubongo är en snabbare variant av spelet Ubongo. Det är ett klurigt spel som är utmanande och sätter geniknölarna i armebet. Det finns olika nivåer för hela familjen. Mini Ubongo innehåller 32 spelkort (med 64 olika Ubongo-pussel) och 40 Ubomgo-bitar. Man kan vara mellan 2 till 4 spelare och det rekommenderas till barn från 8 år. Spelet går ut på att samla flest kort genom att snabbast lägga tre, alternativt fyra pusselbitar rätt på angivna rutor. Man kan säga att det liknar det storslagna spelet Tetris en del faktiskt.
Fakta om spelet
Tillverkare: Egmont Kärnan
Cirkapris: 109 kronor
Ålder: Från 8 år
Antal spelare: 2-4 spelare
Mitt omdöme samt mitt betyg
Jag fick hem detta spel och var rätt så nyfiken på hur det skulle vara att spela detta spel. När jag förstod att det var som Tetris i stort sätt så sjönk mitt intresse. Jag tillhör den lilla skaran som inte gillar Tetris. Dock så ville jag ge spelet en chans. Jag satte mig tillsammans med barnen och påbörjade spelet. Det visade sig vara ett bra val jag hade gjort. Det var roligt och underhållande. Hela familjen kan vara med oavsett ålder. En omgång tar ca 20 minuter och man vill gärna spela ett parti igen. Detta är ett spel med varierande svårighetsgrader och det är super anser jag. Det gör som sagt att alla kan vara med. Det blir en riktig familjeunderhållande stund tillsammans. Spelet ligger i en pappförpackning. En kartong som är lätt att ta med sig.Detta spel ger jag fyra stjärnor av fem möjliga.

Finns att köpa på CDON

Instagram
Intressant?

1 kommentar:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...