tisdag 9 april 2013

Underbar dag

Det var en mysig dag i går. Den började med att jag fick upp barnen och gav dom frukost och sedan bar det iväg till till dagis och skola. Jag plockade och donade lite hemma innan det blev dags att hämta barnen igen. Vi tog en tur till staden när jag hade hämtat Pontus. Jag hade fått mitt paket som jag beställde från MQ häromdagen. Jag vann ett presentkort i en tävling där man kunde beställa vad man ville ha på MQ. Jag valde en superläcker väska som jag inte kan missa att se när den ligger i hallen.

Det är en liten mindre handväska men precis lagom tycker jag. Axelremmen fastnade jag för. Den har en "guldkedja" med skinnparti för axeln. Det finns även vridbara spännen framtill som är guldfärgat. Materialet är 100% PU och den har måtten Bredd 26 cm Höjd 20 cm Djup 11 cm. Visst är den snygg? :-)


Vi gick till lekplatsen en stund. Det var inte lika kallt då som det var häromdagen. Nu kunde barnen vara utan vantar till och med. De gungade och klättrade och hade jätteroligt. Hampus fick en keps häromdagen på Liljas här i stan när de hade roligheter både för barn och vuxna. Den kepsen älskar han. Han går med den nu överallt.



Vi handlade efter lekplatsen och det var tur att min dotter och jag hade cykeln med oss för det blev en hel del varor. Fyra stora kassar senare så var vi hemma och fick in maten i frysen och i kylen. Det är rätt så skönt att få både kyl och frys fulla igen.

Innan vi kom hem så sprang Hampus före den sista biten. När jag kom hem så skulle jag ta in posten och i där låg det ett brev från Hampus. Det var därför han sprang i förväg :-) Det var ett brev till mig och jag blev så glad när jag öppnade det när vi kom in. Det var en jättefin teckning som Hampus hade gjort i skolan.


Vi fikade när vi kom hem. Strax därefter så kom min väninna Viktoria så hon fick oxå en liten fika. Någon timme senare så satt vi hemma hos Viktoria i stället och tog en fika där :-) Ja det blev en del fikande men det är rätt så roligt och trevligt. Speciellt med trevliga människor.

Sedan var det dags att gå hem och göra middag. Den blev lite senare än vad vi brukar äta men det gick ändå. Sedan var det dags att göra sig i ordning för barnen att lägga sig och sedan gick jag, Stéphanie och hennes kompis Erika och lades oss för att se en film. Jag slocknade därefter. Det har varit en super mysig dag!

Nu sitter jag här och dricker mitt morgonkaffe. Ha en fin dag!

Instagram
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...