tisdag 21 maj 2013

Älska - Sylvia Day

Isabel lever ett glamoröst och dekadent liv i det tidiga 1800-talets London, en huvudstad full av lyx och synd. När markisen av Grayson oväntat friar till henne slår hon först ifrån sig tanken. Men vid närmare eftertanke inser hon att äktenskapet kanske inte vore en så dum idé ändå 

Snart visar det sig att bakom Graysons lekfulla yttre döljer sig något annat. När han spårlöst försvinner, bara för att plötsligt dyka upp igen fyra år senare, ställs allt på sin spets. Vem är mannen hon lovat att leva med?


Älska är en beroendeframkallande roman om människors livsval och passioner, de själsliga såväl som köttsliga.



Vem är Sylvia Day?
Sylvia Day har tidigare arbetat som rysk lingvist för den amerikanska armén. Numera är hon författare på heltid och skriver romantiska böcker och en del erotic för Berkley Books. Synda är en av romanerna som hon har skrivit. Den är översatt till över 30 språk och i år hamande Sylvia Day överst på listan för mest sålda böcker.


Fakta om boken

  • Häftad (danskt band)
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 292
  • Utg.datum: 2013-04-29
  • Upplaga: 1
  • Förlag: Bookmark Förlag
  • Översättare: Helen Ljungmark
  • Originaltitel: The Stranger I Married
  • Medarbetare: Svéd, Simon (form)
  • Dimensioner: 210 x 135 x 22 mm
  • Vikt: 360 g
  • SAB: Hce
  • ISBN: 9789187173844



Så här tycker jag om boken 

Jag fick hem boken för några veckor sedan men det tog lite längre tid att läsa denna än föregångaren Synda. Det har dock inte med bokens innehåll att göra utan att jag har haft en hel del annat i livet som fick gå före min läsning. När jag väl kom till skott och blev klar med boken så ångrade jag mig inte att jag började läsa den.

Jag tyckte handlingen var bra. Den var spännande och man ville ju veta vad som hade hänt. Som Synda så är Älska mycket välskriven. Sylvia Day beskriver karaktärerna och miljöerna i boken mycket bra och man får en bra bild av det som händer i boken. Man kan se det framför sig medan man läser och det är svårt att lägga ifrån sig boken. Sylvia använder sig av ett bra språk och boken är lätt att läsa.
Denna boken skiljer sig från många andra i samma genre. Här är kvinnorna självständiga, starka och står upp för sig själva och det trots att det är på 1800-talet. Annars brukar kvinnorna vara beroende av mannen men här är det alltså inte så.

Jag tycker om boken och ger den fyra stjärnor av fem möjliga. Naturligtvis så rekommenderar jag den med. Den finns att köpa hos adlibris, cdon och bokus

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...