onsdag 8 maj 2013

Återvinning

Jag satt här och började tänka på återvinning helt plötsligt. Varför vet jag inte. Kanske kan det vara all skräp man ser ibland ligga på marken i stan. Man tar en promenad i det vackra vädret och får se ölburkar, plastpåsar, rester från en förvaring där det har legat en hamburgare eller korv i från en snabbkedja.

Det r tråkigt att se för det fördärvar vår natur. För ett litet tag sedan så såg jag saker ligga slängda inte så långt ifrån en soptunna. Varför ska det vara sås vårt att slänga det dit det ska? Att återvinna är ett bra sätt för att få vår natur må bättre.

Jag försöker sortera och lägga mina sopor i rätt kärl men jag missar säkert jag med. Burkar pantsätter vi och det är inte bara för pengarnas skull för vi slänger dit de burkar som man även inte får pengar av. Det är kanske fel, jag vet inte men min tanke är att de går kanske också att använda till återvinning.

Hur gör du själv med med återvinning? Hur ser det ut i er natur runtomkring er?


Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...