lördag 18 maj 2013

Cruising till Eurovision Song Contest

Cruising Bortgholm 2013








Det var kallt så vi stannade inte allt för länge. Eurovision Song Cintest skulle gå gå av stapeln timmen senare. Sveriges plats blev nummer 16. Det finns hela 26 bidrag men det var inte många av dom som faktiskt var något att lyssna på. Inte för mina öron i alla fall.

Bonnie Taylor är ju en gammal goding och låten var faktiskt bra. Ja England var ett av av de få länder som bidrog med ett bra nummer.

Danmarks bidrag var oxå otroligt bra. Den var ju segertippad. Den var bland mina favoriter och tydligen av Loreens med. Robin gjorde bra ifrån sig men han imponerade inte.

Finlands bidrag kommer att skapa debatt. Det är vad jag tror i alla fall. Kanske var det ett smart drag av dom att "kyssa" varandra på scenen och speciellt då det var två kvinnor. Man vet ju hur media brukar förstora upp saker och ting och det kommer att skrivas. All publicitet är ju positiv publicitet brukar det heta.

Norges bidrag tyckte jag inte om men däremot så gillade jag Azerbajdzjans låt. Rysslands låt var med bra och även Islands.  Ja det ska bli intressant o se hur kvällen kommer att sluta.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...