tisdag 21 maj 2013

Etikettstämpel

Jag har 7 barn och samtliga barn har gått på dagis. När det har blivit dags för skola så har det varit fritids som har gällt. Har ni varit med om att era barns kläder har hamnat i någon annans hylla för fröken visste inte vems tröjan var? Det har hänt mig.

Jag har köpt små etiketter som man syr in i kläderna. Lite jobbig handling för det tar sin lilla tid om man har några barn. Nu när jag har stora barn som själv håller reda på sina kläder så hittade jag en perfekt sak som var lätt att använda.

Det är en namnstämpel, Man väljer själv vad det ska stå och sedan markerar man i tröjan eller i byxorna. Alla kläder brukar ha en lapp och där satte jag namnet på mitt barn. Det gick snabbt och smidigt. Dock var det lite pilligt att sätta dit bokstäverna som man skulle ha, men när det väl var gjort så var det bara att stämpla på namnen. 

Jag kan verkligen rekommendera denna stämpel. Man behöver inte bara använda den till kläder. Man kan ju ha den som markering på papper med. Jag testade det med och även där var den lätt och smidig. Bläcket kletar inte och namnet finns kvar efter tvätten.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...