torsdag 23 maj 2013

Jag är jag...oavsett hur man vänder och vrider på det

Gud vad jag har sovit dåligt i natt. Har vaknat upp flera gånger och vid ett tillfälle så kändes det som att det var något i mitt rum. Något eller någon som inte skulle vara där. En konstig känsla. Hög och mäktig på något sätt. Men vaknar man hela tiden och dessutom är trött så kan man känna nästan vad som helst. Jag fick i alla fall för mig att jag hörde en katt komma in genom luckan i hallen och jag fick för mig att den drog in en fågel. Jag hörde ingen fågel men jag fick för mig det. Det visade sig vara en sann känsla för i morse så hittade Beatrice en död fågel i vårt kök. Kattluckan ska ändras. De ska inte kunna komma in på natten om de bestämmer sig för att gå ut. De har en stor altan att vara på isf.

Efter journalisten var här i går så tänkte man tillbaka under gårdagen. Jag har skrivit på min blogg att jag har barn med speciella behov. Jag fick frågan om vad det var och jag ville inte riktigt svara på det. Varför undrar kanske en del nu. Jo svaret på den frågan är att mina barn är egna individer. Det är kanske inte så roligt för dom att jag säger vad de behöver för extra hjälp. Vill de ha sagt det så får de säga det själv.

Jag har alltid varit mycket noga med att sätta en gräns för vad jag som mamma kan säga om mina barns behov. Som sagt de är egna individer med egna tankar och känslor. Därför skriver jag inte så mycket om det i bloggen.

Min blogg har jag ställt inom kategorin allmänt. Jag har den inte under mammabloggar till exempel. Jag tycker inte att den är en ren mammablogg. långt därifrån. Min blogg handlar om mig och mitt liv som 7 barnsmamma, sambo och kvinna. Mina intressen och mina åsikter. Jag älskar mina barn och skryter gärna om dom för jag tycker verkligen att dom är de finaste som finns. Men att skriva bara om föräldraskapet om barnen är ingenting för mig. Som sagt då kommer man tillbaka till det där om egna individer.

Jag skriver gärna om positiva saker. Vad de har gjort i skolan och dagis. Roliga fraser som de kan säga. Sätta in foton på dom för det vet jag att det är okej.

Ja det var lite om det. Idag är det torsdag och vädret är inte så där jättefint men det regnar inte. Jag är supertrött. Det blev en del i går och att prata om sådant som har hänt tidigare i livet är inte alltid så lätt. Men jag lever här och nu och jag mår otroligt bra idag när jag har mina barn och min sambo runtomkring mig.

Att älta är inte lönt. Det negativa tar mer ork och energi och varför inte glädjas över det man har idag?!

ha en bra dag alla läsare. Sköt om er!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...